Drogy
Monika
Dobrý den, potřebuji poradit uz nevim co stim. Dcera se nam před 3ety osamostatnila a odstěhovala 200km daleko. Kdyz u nas byla na vanoce vsimla jsem si divneho chovani a po 5 dnech sem na ni vyrukovala, ze neco bere a ejhle vypadlo to ze ano a ze slibuje ze prestane a ze je rada ze jsem na to konečně prisla a zed bude mit duvod opravdu prestat a ze bere pervitin 4 mesice. Prisla o praci a zjistila jsem ze celou noc je prihlaaena na facebuku a kdyz ji reknu aby si udelala pres kameru zest szrasne zacne vyvadet vycitat a hlavne mi dokola psat ze ji neverim uz nevim co si pocit je ji 22let uz bez prace zije u tchana jejiho ktery nic nevi vsechno plati ma pritelkyni ktera bere taky a obe hodne zhubli uz jsem ji vyhrozila ze ma na to do unora jestli bude bez prace a dal v tom ppkracovat vse reknu jejimu tchanovi a to ji hrozne rozcili ze ji skazim zivot a dalsi reci nez aby se vratila domu ze skonci pod mostem. Jsem v koncich. Co stim mam dat vim ze drogy konci smrti. Nemuzu spat myslim na ni jak ji pomoc ale nevim jak. O leceni nechce slyset ze to zvladme ze si vezme jen někdy.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Moniko,
děkujeme za Váš dotaz.
Situace, kdy náš nejbližší začne užívat drogy a my vidíme, co to s ním dělá, chceme mu pomoci, ale on naši pomoc odmítá, je opravdu velmi těžká. Bohužel to bývá tak, že dokud člověk sám nechce přestat, a ještě žije s někým, kdo také užívá, je změna velmi obtížná.
To, že by se Vaše dcera otestovala a ukázala Vám výsledek, by pro Vás byla jen informace o tom, jestli drogu užila nebo neužila v nedávné době. Bohužel Vám to ale neřekne nic o jejím skutečném braní a o tom, jak na tom opravdu je, zda je odhodlaná přestat nebo ne...Je určitě dobré ji podporovat v tom, že kdyby pro ni abstinence byla těžší než se domnívala, jste tu, pomůžete ji vyhledat odbornou službu - např. kontaktní centrum, kde ji nebudou tlačit do léčby, ale vyslechnou, podpoří atd.
Vám bych velmi doporučila vyhledat službu pro rodiče či blízké lidí se závislostí. V Praze funguje například Poradna pro rodiče a blízké SANANIM.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud máte Prahu daleko, můžete se na ně obrátit telefonicky či mailem, určitě Vám doporučí službu ve Vašem okolí. Tyto poradny jsou místem, kde se můžete otevřeně bavit o tom, co se děje, jaké máte obavy, jak dceři pomoci apod. Což může být dost úlevné.
Přeji vše dobré a držím palce!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná