Dehydratace
Blbec
Dobrý den, jsem občasný uživatel pervitinu. Poslednich několik užití jsem jsem nějak nezvládl. Natolik jsem se sekl, ze jsem se více jak dva dny nenapil ani minima tekutin. Vím ze dehydratace je běžná, ale tentokrat mi způsobila změny v obličeji. A to …
Nevím zda to dokážu úplně přesně popsat, ale obličej se mi klasicky stáhl, tváře propadly, ale svaly, nebo žily, cévy ( nevím přesně) se mi stáhli jakoby do středu a na strany obličeje. Snažil jsem se tvar obličeje jakoby srovnat, ale úplně to nejde a navíc cítím jakoby praskání. Přijde mi v pokožce vlasů průtok krve není žádný. Naopak velké žily, nebo tepny, nevím, jsou mnohem plnejsi, napnutejsi. Nějak si nedokážu poradit co s tím. Piju hodně tekutin, ale zatím mi nepřipadá ze by se něco měnilo k lepšímu.
Vím ze mám hodně pít a nejlépe všemu předcházet… Prosím jen o radu. Třeba nejsem jediny a zkušenosti už s tímto mate. A nebo je tento problém pro nějakého odborného lékaře.
Předem Vám velice děkuji za odpověď.
S pozdravem a přáním hezkého dne, A…..

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaše obavy a znepokojení, jsou na místě. Vaše tělo i psychika Vám dává jasnou zprávu o tom, že pro Vás užívání drog není to pravé ořechové, a že pokud budete v nastaveném životním stylu pokračovat, máte očekávat ještě další, závažnější problémy a potíže.
Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou poodporu a pomoc, popovídat si o tom, co se Vám děje a co prožíváte s pracovníky některé adiktologické ambulance, AT poradny., kontaktního centra, nebo terénního programu. Bezplatně, nezávazně, lze i anonymně.
Kdyžý napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty pošleme. Jak je podle oblasti a typu zařízení můžete vyhledat sám, se dozvíte na našem webu, v riubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud hodláte v užívání pokračovat, měl byste dodržovat základní harm reduction pravidla pro snižování rizik a dopadů užívání:
Pervitin je nebezpečná droga s mimořádným závislostním potenciálem. Nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi.  Ani u na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, kvalitu drogy nezaručuje.
Rizik, souvisejících s užíváním je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, THC a alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a může končit i smrtí.
Pokud užíváte injekčně, nikdy s nikým nesdílejte stříkačky, ani související propriety, "vodu", rozdělávačky, atd.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím pervitinu byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Velmi důležité je si následně poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Tu i další potravinové doplňky koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Znamená to, že pokud nechcete, nebo si nedokážete pervitin odříci, odložte další užití drogy na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku, nebo prohloubení závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
Další odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný.
Požehnaný Advent, Amrit Sen.