Návrat
Kristy
Zdravím
Jsem už 3 rokem čistá, dřív jsem brala pervitin skoro každý den. A v poslední době mi přijde jakobych zapomněla proč jsem přestala. Každým dnem mám větší chuť si zase dát, ale hrozně se to ve mě bije. Potřebovala bych radu co dělat. Vím že je to boj na každý den ale tentokrát jakobych ztratila důvod proč ne. A upřímně nevím jak dlouho ještě zvládnu tyhle chutě krotit. Děkuju za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Kristy, dobrý den,
dobře, že píšete.
Abstinovat 3 roky Vás určitě stálo plno Vašeho úsilí a snahy, byla by opravdu velká škoda, to vše, co jste tomu musela dát, ztratit.
Chápu, že to, co se s Vámi teď děje a co prožíváte, není snadné, také si umím představit, že Vás to mohlo všechno dost zaskočit, možná znejistit. Pokud se objeví chutě po delší době, člověk už nimi tak trochu nepočítá a může to velmi překvapit. Píšete, že si už ani nepamatujete, proč jste vlastně šla směrem abstinence, i přes to, Vás požádám, abyste se zkusila vrátit zpět k tomu, co Vás k rozhodnutí nebrat, vedlo. Možná to byly nějaké ztráty, které Vás přivedly na svém minulém životě něco změnit. Možná to byly také narušené vztahy s blízkými, zdravotní a psychické potíže, nesvoboda, pocit zmaru... Také jste určitě za ty tři roky plno toho napravila, získala, dosáhla, určitě to byl v mnoha směrech přínos...
Ušla jste velký kus cesty, máte za sebou velký kus práce na sobě. Nebojte se jít dál, i přes současné nepohody, které právě prožíváte, stojí to za to!
Netuším, zda jste to zvládla sama nebo s využitím odborné pomoci. Pokud s pomocí, doporučuji spojit se s někým, koho z léčby či následné péče znáte (terapeut, psycholog, psychiatr...) a pohovořit o tom, co se teď děje.  Zdali nikoho takového nemáte, můžeme Vás odkázat na pomoc. Myslím, že si teď podporu zasloužíte, nebojte se o ní říct.
Budu moc ráda, když se ještě ozvete.
Držím Vám palce a přeji dostatek sil!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová