Dcera užívá drogy, máme strach o vnučku.
jendaxxxxxxx
Dobrý den, víme že dcera užívá drogy, odpírá nám vnučku, od přítele který se jí snažil pomoci víme že se mu opakovaně nepodařilo, teď to zašlo až do extrémů, vyhozen z bytu na ulici jen ve spodním prádle, víme že vnučka trpí hladem, první jídlo dělal většinou přítel když se vrátil z práce v 5hodin odpoledne. Včera to nevydržel a zavolal nám v jakém stavu je. Dcera nám vyhrožuje likvidací a tím že už malou nikdy neuvidíme, bojíme se že něco provede. Rádi bychom nějakou radu, jestli sociálka nebo Kcenta.
Děkujeme

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Jendo,
moc díky za Váš dotaz. K tomu, abych Vám pomohla hledat co nejvhodnější řešení, mám bohužel málo informací. Vaše situace je, zdá se, opravdu vážná. Proto bych Vám velice doporučila obrátit se co nejdříve na Kontaktní centrum organizace Most k naději http://www.mostknadeji.eu/ustecky-kraj/k-centrum-most/, sdělit jim podrobnosti o situaci, ve které se Vaše rodina nachází a naplánovat společně další postup.
Pokud byste však Vy nebo Vaši blízcí (např. partner Vaší dcery) nyní došli k závěru, že je Vaše vnučka opravdu v akutním ohrožení a situace nemá odkladu, je opravdu na místě kontaktovat OSPOD. Informaci lze poskytnout i anonymně, OSPOD má pak povinnost jednat. Můžete se nejdříve obrátit například na https://www.rodicovskalinka.cz/ a situaci s nimi probrat alespoň telefonicky.
Takto online a s málem informací se opravdu těžko hledá vhodné řešení, snad Vám budou mnou poskytnuté informace alespoň částečně užitečné. Můžete také navštívit stránky http://www.mamaadrogy.cz/, kde jsou informace o postupech OSPOD v případě užívání rodiče apod.
Držím palce!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná