Ředěni pervitinu
Andy
Dobrý den moje otazka zní proc se pervitin ředí vodou. Jaky to ma účel/důvod? Drogově závislí si pak tento koncentrat aplikuje kam do žíly, rektárně nebo do ruznych tipů sliznic (oči, pod jazyk)? Moc tomu nerozumím. Zároveň nejčastější mista vpichu kromě žíly na předloktí jsou u narkomanů jaká? Děkuji za Vasi odpověď...

Odpověděl: Amrit Sen
Andy, zdravím Vás,
díky za důvěru. Drogy se někdy ředí vodou z těchto důvodů:
- Pro snadnější perorální, ústrní užití vypitím, či polknutím
- Pro intavenózní, či intramuskulární užití, tedy injekční užití do žíly, nebo svalu. Jinak, než v kapalné směsi to ani není možné, bezpečnější, než voda je speciální, k tomu určená "aqua", roztok, který má něteré podobné vlastnosti, jako tělní tekutiny. Podkožní injekční aplikace drog, narozdíl od aplikace inzulínu, nebo některých anestetik, bývá problematická, s rizikem vzniku abscesů a dalších závažných zdravotních problémů, proto se jí injekční uživatelé vyhýbají a dochází k ní zpravidla nechtěně.
- Správně píšete, že nejčastěji poúžívaná místa pro injekční aplikaci jsou žíly na předloktí, kam lékařský personál kromě injekcí zavádí například infuze. Při dlouhodobějším injekčním užívání drog jde ale zpravidla o první místa, která se pravidelnými aplikacemi poškodí, takže uživatelé pokračují dál a při hledání a zkoušení dalších míst jsou velmi vynalézaví. Finální pozice pmůže vypadat tak, že je cévní systém natolik poškozený a zničený, že si uživatelé nemájí "kam dávat", přesto to zpravidla dál zkouší a způsobují si tak závažné zdravotní problémy.
- Nesetkal jsem se zatím s aplikací drog do očí, muselo by jít o velmi účinnou látku, jako je LSD, ale popravdě, nedokážu si to ani představit.  Do sliznic se drogy aplikují vtíráním, nebo vložením v neředěné formě, například kokain, tabák a podobně. Rektálně se drogy také aplikují, ale nejde o příliš populární způsob aplikace. Častěji se aplikují "per os", nerozpuštěné polknutím v kapslích, želatinových tobolkách, do kterých se droga vloží. Ty jsou k dostání v každé lékárně, nebo zdarma k dispozici klientům v kontaktních centrech, nebo jimi disponují i pracovníci terénních programů pro uživatele návykových látek.
Odpusťte, poslední větě úplně nerozumím, snad jsem na dotaz odpověděl vyčerpávajícím způsobem výše.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/193/nemas-uz-kam-davat-Zily-ti-neberou-a-nosem-to-taky-nejde-nemas-ciste-jehly-a-presto-si-musis-dat-vyzkousej-kapsle!!!.html
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
Proč se vlastně ptáte?
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.