ukončení léčby Tramalem a jak začít s konopímTHC
petr
Dobrý den,je mi 79 let,beru Tramal prášky na bolest okolo 250 mg denně.Nyní chci Tramal ukončit a začít brát THC konopí,protože mám pokročilou rakovinu a konopí je poslední naděje.Jakým způsobem lze se má začít?Myslím tím jak zaměnit Tramal za konopí?Ukončit hned Tramal a zároveň pomalu začít s konopím THC ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Petře,
děkujeme za Váš dotaz. Z Vašeho dotazu je zřejmé, že nejste ve vůbec jednoduché životní situaci. Je také úplně srozumitelné, že hledáte něco, co by Vám ulevilo či alespoň přineslo nějakou naději, že bude lépe. Bohužel takto přes internet a bez dalších informací o Vašem zdravotním stavu nejsme schopni Vaší situaci vyřešit ani adekvátně poradit. Bylo by rozumné Vaší situaci konzultovat s lékaři, kteří Váš stav dobře znají (onkologové, lékař z centra bolesti atd.).
Vysazování Tramalu není jednoduché a ani si netroufnu posoudit, zda je to aktuálně vzhledem k Vašemu věku i zdravotnímu stavu vhodné. Náhlé vysazení Tramalu může vyvolat závažné odvykací stavy. Co se týče vysazování Tramalu asi nejideálnější cestou bývá přechod na Suboxone a postupné vysazení. Případně pobyt na detoxifikační jednotce, kde je klient/pacient při vysazení Tramalu pod lékařským dohledem a v bezpečném prostředí. Je možné doporučit opravdu velmi pozvolné snižování, ale možná bude třeba nasadit jiná medikace. Bohužel takto po internetu to však opravdu nejsme schopni vyřešit, proto neváhejte odbornou službu kontaktovat, třeba i některé ze substitučních center.
Využití THC při léčbě onkologických pacientů má v dnešní době již své místo. Nicméně, podávat Vám zde návod, jak na něho přejít je v rozporu s naší poradnou vzhledem k jeho závislostnímu potenciálu, i když je zde závislostní riziko menší, než např. u Tramalu. Určitě však neváhejte a proberte to se svým onkologem. Je možné, že již má zkušenosti s využitím lékařského konopí. Je důležité probrat v čem by Vám mělo ulevit a také probrat všechny rizikové faktory. Určitě Vám nedoporučuji shánět konopí z tzv. domácí výroby. Lékařské konopí má přesně definovaný obsah účinných látek, tedy THC a CBD, také neobsahuje nežádoucí příměsi.
Kdybyste se potřeboval na cokoliv doptat, případně odkázat na vhodné služby, napište.
Stačí Vám to takto?
Přeji Vám hodně sil!
S pozdravem,
Nikol Spůrová