Pervitin liecba brat
lena
Dobry den, ako motivovat, prinutit clena rodiny na liecenie, ked on je z drog tak mimo ze nevie bez nich uz normalen fungovat rozmyslat ci rozpravat??? moze tam nariadit sud ochrannu ustavnu liecbu aj ked nespachal trestny cin??? pripadne by mala byt takato moznost...alebo ako postupovat, ked uz clovek nievie ako dalej??? a rodina sa boji aj o svoje bezpecie?? cakat kym sa nieco stane. potom je uz neskoro

Odpověděl: Amrit Sen
Leno, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše trápení i pocity bezmoci. Na to, jak motivovat bratra k léčbě, neexistuje jednoduchý návod, bylo by fajn, napsat pár vět, ale nefungovalo by to... Navíc, léčby z donucení, jak víme ze zkušenosti, moc nefungují.
Soud jen tak svéprávnému člověku léčbu nařídit nemůže, děje se to většinou při soudním řízení v souvislosti s spácháním protiprávního jednání, nebo na základě rozhodnutí o zbavení svéprávnosti, kdy o umístění do léčby rozhoduje, nebo spolurozhoduje opatrovník. To však není tak jednoduché, demokratická společnost se by se měla snažit a snaží hájit práva jednotlivce do poslední chvíle.
Nejlepší co můžete v součinnosti s rodinou podniknout, je zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenství, podporu, pomoc a další bezplatné služby rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky.
Při poradenském pohovoru, po bližším seznámení s příběhem a situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat, jak se lze pokusit podpořit motivavaci bratra k pozitivním změnám, kontaktu s odbornou pomocí a léčbě, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla/měli vyvarovat. Zároveň se dozvíte, jak v náročné situaci chránit a opečovat sebe, co je pomoc, a co už ne...
Kontakty na slovenské odborné služby k dané problematice najdete zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
OZ Odyseus - Bratislava:
https://www.ozodyseus.sk/
Kontakty:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Združenie Storm:
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Zatím takto, kdybyste se ještě potřebovala doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám, bratrovi i rodině hodně štěstí a pevné nervy.
Držím palce! Amrit Sen