Marihuana vs játra.
Marek
Ahoj jsem dlouhodoby uzivatel drog, nyní zhruba 20 let na metadonu.Jsem po interferonu jelikož mám prodělané A,B,C.Nepiji a nyní kouřím 2 jointy denně.Už měsíc mě bolí játra a opravdu bolí ne tlačí..Už jsem přestal kouřit cigarety,jíst smažené či tučné.Může být ten problém marihuana?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Marku,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto na dálku nejsme schopni určit příčinu vašich obtíží. Bylo by vhodné, abyste navštívil lékaře a Vás stav zkonzultoval. Případně jej i řešil vhodnou léčbou. Příčin Vašich obtíží může být opravdu mnoho. Pokud nebudete Vaše potíže řešit, může to Vás zdravotní stav ještě zkomplikovat.
Píšete, že jste prodělal v minulosti hepatitidy a máte za sebou i léčbu interferonem. Docházíte i nadále na pravidelné kontroly? Došlo u Vás i po léčbě k nějakému dalšímu rizikovému chování? Setkáváme se s klienty, kteří se zvládli i po úspěšně dokončené léčbě znovu infikovat.
Píšete, že jste dlouhodobý uživatel metadonu, i ten je jistou mírou zátěží pro organismus i Vaše játra. Kontrolu u lékaře, ideálně hepatologa, určitě neodkládejte.
Je skvělé, že jste již začal měnit Váš životní styl k lepšímu. Budete-li pokračovat a podaří se Vám vysadit i marihuana, určitě tím nic nezkazíte :)
Stačí Vám to takto?
Přeji vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová