Abstinence
Daniel
Přítelkyně skoro rok abstinuje od pervitinu. Občas si ale dá tabletu Extáze nebo jakési Emko. Problém je, že je testovaná, a třeba to emko se na testu na perv. projeví pozitivně. Dle mého názoru to tedy není abstinence. Ona tvrdí, že ano, že to jsou diametrálně rozdílné drogy. jak to tedy je? Dá se mluvit o abstinenci od perv. a brát přitom (byť zřídka) jiné stimulanty? Díky

Odpověděl: Amrit Sen
Danieli, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je li vše tak, jak popisujete, dá se říci, že Vaše partnerka abstinuje od pervitinu, nikoli od drog. Navíc, MDMA, byť nejdo o drogu s tak agresivním závislostním potenciálem, patří do stejné dskupiny látek, jako pervitin, tedy mezi psychostimulanty, někdy se řadí i k halucinogenům.
Myslím, že nejde jen o to, jak bude vyhodnocen v souvislosti s osobou partnerky její test a "abstinence", důležitější je, že pro člověka, který se někdy potýkal se závislostním problémem a užíval návykové látky, tím spíš podobného typu, je užívání MDMA velkým rizikem a "taháním čerta za ocas".
Jde o velmi tenký led a křehká abstinence od pervitinu se tak může velmi snadno proměnit v relaps a recidivu, srozumitelněji, že Vaše partnerka může do užívání pervitinu snadno "spadnout", jako nikdy před tím...
Stačí takto?
Přeji Vám i partnerce vše dobré,
Amrit Sen.