Euforie pouze na LSD a houbičkách
Klissan
Dobrý den,
za svůj život jsem si již vyzkoušel mnoho legálních i ilegálních drog. Začal jsem v 16 letech s marihuanou kterou jsem užíval velmi pravidelně abych potlačil problémy plynoucí v dětství způsobené špatnou výchovou rodičů. Trpěl jsem velmi na úzkosti a deprese. Tehdy jsem ještě nebyl dostatečně sebekritický a neměl tolik sebereflexe jako dnes. Co se týká drog nemám momentálně vážný problém který by mi narušoval život. Mám určené hodnoty, priority, zájmy, cíle a sám k sobě přistupuji naprosto upřímně, jinak bych si pochopitelně zadělával na vážný problém.
Ale teď k věci. Za svůj život jsem experimentoval a vyzkoušel marihuanu, hašiš, extáze, MDMA, kokain, pervitin, lsd (forma papírků) a lysohlávky. V životě jsem nejvíc ujížděl právě na pervitinu (v posledních 5 letech... Mám za sebou i naprostý rozklad osobnosti na puzzle a následné znovusestavení, vypozorované působení - psychologické principy vědomé, podvědomé a jejich propojení + mnoho dalších aspektů. Neurol ani podobné léky jsem neužíval, každou daň jsem chtěl řádně zaplatit) a marihuaně, především kvůli dostupnosti. Ostatní látky byly pouze experimentálně testovány za specifických podmínek, aby nedocházelo ke kontraindikacím a abych dokázal vytěžit maximální vědomé poznatky z účinků a jejich vlivu působení. Ale jediné, co mi kdy dokázalo způsobit euforii jsou halucinogeny. Konkrétně lysohlávky a lsd. Žádná jiná látka včetně stimulantů mi euforii nepůsobí.
Ze zkušenosti všech možných uživatelů a dostupných informací by většina drog měla působit euforii. U mě tomu tak není. Zajímá mě jaké důvody mohou mít za následek že euforii jsem vždy pociťoval pouze na LSD a psilocybinu (silná euforie trvající několik hodin). Na těchto látkách jsem si zažil velmi slabé, vědomé, zrakové halucinace a silně změněné vnímání reality (např. naprosté nepochopení a identifikace času jakož to fyzikální veličiny a jeho vnímání), zvednutý práh bolesti, zvýšenou energii, extrémní euforii s radostí i z toho že máme na zahradě trávník, naprostého duševního klidu a pohody. Nemožné aby mě někdo dostal do schízy, naštval, nebo negativně ovlivnil. Nepociťoval jsem strach, po cca 20 houbičkách jsem např. chodil ve tmě na hřbitov nebo do lesa (rád jsme se toulal a tyhle místa mě naplňovali klidem) naprosto sám. Množství jsem testoval s 1 nebo 2 papírky najednou a u houbiček od 6 do 23ks, celkem max. 7 zážitků s každou z látek, víc rozhodně ne. Jaké může mít příčiny a důvody, že v oblasti drog jsem si euforii zažíval pouze na těchto látkách? Nedokážu si vysvětlit jakoukoli spojitost proč tomu tak může být a ani vyhledat jakoukoli odpověď. Po např. pervitinu necítím nějak výraznou změnu v náladě a při dřívějším prvním požití jsem měl euforii lehčího rázu, nesrovnatelnou s tou co popisuji. Pouze při nitrožilním užívání (dnes v žádném případě neaplikuji touto cestou a volím nejbezpečnější metodu) mi nájezd působil krátkodobě podobně ale nebylo to zcela srovnatelné a pochopitelně jen velmi krátkou dobu z jiných důvodů (rychle vyplavované hormony).
Před LSD a lysohlávkami jsem zkoušel pouze marihuanu a poslední intoxikaci těmito látkami jsem měl cca před 7 a více lety. Dojezdy - snížení hormonů jsem vědomě nepostřehl, žádné změny nálad ani výkyvy. Pouze mi nedocházeli spojitosti typu: ručník patří na sušák, boty do botníku, jak zapnu TV atd.
Jsem nekuřák a nikotin v jakékoli podobě včetně beztabákových alternativ mi nedělá vůbec dobře a jedná se o jedinou drogu i když legální, která mi vždy přinesla pouze negativita a nešlo z ní cokoliv vytěžit. (přesto jsem v minulosti byl kuřákem a vykouřit třeba 20 cigaret/den, nikotin mi nikdy nepůsobil sebemenší závislost ani abstinenční příznaky).
Za odpovědi a cokoli, co by mohlo objasnit veškeré důvody předem děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Klissane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Váš dotaz je neobvykle obsáhlý, stejně, jako skrytá poznámka a nejsem si úplně jistý, na co všechno se vlastně ptáte. Jestli jsem správně pochopil, opravte mě, prosím, jestli se pletu, ptáte se, když to shrnu, především na to, proč na Vás drogy nepůsobí euforicky, jako na jiné lidi.
Internetové poradenství, nezlobte se, má své limity a my, ani nikdo jiný Vám takto na dálku neodpoví na otázky, na které jste nedokázal najít odpovědi celý dosavadní život. Každý člověk je neopakovatelný, jedinečný originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat rozdílně, stejně, jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Mám pocit, že hledáte a toužíte po něčem, co se Vám nedostává a co Vám ani drogy nedokázaly, ani pomíjivě dát. Z mého pohledu je to dobrá zpráva, představte si, že by tomu bylo, jako u mnoha nešťastníků, naopak. Možná už byste nežil, nebo přežíval v bolesti, samotě a utrpení.
Otázkou zůstává, jak je Vám teď, nebo možná už velmi dlouho a proč je to tak, respektive jak žít šťastnější život ve spokojených vztazích s blízkými, světem i sebou samým, na to není jednoduchá odpověď a nevede k ní cesta zkratkami, ani díky drogám. Změna k lepšímu vždy začíná u každého z nás a vyžaduje úsilí, otevřenost a poctivou vytrvalost.
Doporučuji Vám nezůstávat ve svých otázkách a touhách sám, promluvte o tom s blízkými, vyhledejte podporu a pomoc, ať už terapeutickou, psychologickou, psychiatrickou, nebo spirituální.
Kdybyste projevil zájem, můžeme poslat kontakty na odborníky, profesionály, laiky, nebo svépomocná společenství, tedy na lidi, se kterými se můžete o to, co prožíváte a po čem toužíte, bezpečně sdílet.Stačí napsat, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný.
Požehnaný Advent, Amrit Sen.