darování krve
dárce
Dobrý den,
chci se zeptat, jak dlouho je potřeba nehulit trávu, aby bylo možné darovat krev. Poslední rok jsem užívala tak 2 krát za týden, teď tak jednou za měsíc
Děkuji moc za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodnout se tímto způsobem pomáhat je velice hezké. Také je rozumné si předem obstarat informace. Toho si velmi cením. Pokud byste se rozhodla k dárcovství, tak jednak musíte splňovat určité požadavky, které jsou na dárce kladené. Netuším, zda jste si tyto informace již obstarala či ne, pro případ, že jste teprve ve fázi rozhodování a více o tom nevíte, můžete prostudovat info například zde:
http://www.darujzivot.cz/podminky-vstupu.php
Konkrétní dotazy na toto téma můžete zjistit prostřednictvím emailu pro případné dárce: darci@medicon.cz nebo na telefonních číslech 261 362 359, 261 363 383.
Pokud podmínky splňujete a cítíte se po fyzické stránce zdráva, měla byste určitě před samotným dárcovstvím abstinovat od marihuany. Orientační doba, ve které se dá THC detekovat z organismu je u každodenních uživatelů z krve cca 14 dní, ze vzorku moči cca měsíc, ale může to být klidně i déle (záleží na frekvenci konzumace, zlatitě užívané drogy a na individualitě organismu).
Doporučuji před případným darováním být co nejdéle čistá - čím déle, tím lépe (min tak 2 měsíce).
Samozřejmě, že kdyby nastala nějaká opravdu akutní situace týkající se blízké osoby, tak tam by byla na místě konzultace s otevřenou komunikací se zdravotním personálem daného pracoviště.
Stačí to takto?
S pozdravem, MK
r