Pervitin, alkohol, hloupost
ForteasJesitný
Dobrý den, celý život jsem se "tvrdým" drogám vyhýbal. Nyní mám lehce po třicítce a začal jsem blbnout kvůli jesitnym hloupostem. Celý život jsem byl víkendový uživatel alkoholu a marihuany. Teď za posledních asi 8 let jsem si dal tak 10 jointu. Takže opravdu příležitostně. Víkendové pití zůstalo. I přes svůj odpor jsem asi před dvěma měsíci poprvé zkusil kouřit pervitin. Bylo to v opilém stavu asi po deseti pivech kdy se mi už motal svět. Dal jsem si asi troje "plíce" z alobalu, a jediné co jsem pocítil že jsem se přestal motat, viděl jsem jasně a vnímal šílený tlukot srdce. Ten přešel asi po hodině a byl jsem vzhůru ještě asi 5 hodin, hrál hru na telefonu a pak normálně odpadl spát. Prostě nic co by mě nadchlo. Teď o víkendu jsme měli důležitou debatu s milou, u toho jsem pil, opět asi 10piv,skončilo to hadkou, odešla spát. No a já měl asi týden schovaný perník. Dal jsem asi patery plíce a opět se jen probudil z opice. Během noci jsem dal ještě asi 6tery,a 2x malou čáru do nosu. U toho jsem do rána vypil ještě asi 8 dalších piv. Pokaždé jsem pocítil jen že jsem se přestal motat, občas jsem prebihal po bytě, opět nic zásadního co by mě mělo extra bavit. I jsem seděl a přemýšlel pořád o té hádce a našich problémech. Dokola. Perník byl od známého který bere přes 7 let, dovezl to ještě mokré, muselo se to usušit. Podle jeho slov moc dobrý matro. Já se v tom nevyznám. Ale ani zornice jsem neměl nějak velké. O trošku větší než obvykle ale nic co vidím občas u známých. Že bych si toho dal málo si taky nemyslím, tak 0.3g za tu noc. Čím to je že se mi zdá že to nemaká? Nebo jsem od toho jen víc čekal? Kouření trávy se taky nelíbí každému. Nebo to je množstvím alkoholu? Šel jsem spát asi v 8 ráno. Spal dvě hodiny a celý den jsem nebyl schopen nic sníst. Bylo mě tak zle že jsem si řekl že už nikdy. Nicméně mi to nedalo téměř nic a teď přemýšlím jestli to mám zkusit zas, abych dosáhl těch výsledků co ostatní popisují. Vše pouze z hlouposti, možná žárlivosti a snad i pocitu méněcennosti že jsem se od toho celý život držel dál. Díky.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkuji vám za podrobný popis vaší situace.
Zážitek, který jste měl opakovaně s pervitinem je, pokud užijete větší množství alkoholu, colkem standartní.
Z vašeho popisu mám dojem, jako byste něco hledal. A v pervitinu to nenalézáte. To je dobře!
Pervitin je velmi devastující droga, pokud můžete - vyhněte se jí.
Na všem místě bych se více zaměřila na alkohol. Možná byste se potřeboval více zorientovat v tom, jestli s ním nemáte problém. Případně jestli vám alkohol potíže nezpůsobuje.
V ambulantní léčbě, kterou poskytují Adiktologické ambulance nebo AT poradny se můžete lépe zaměřit na vaše potíže. V dnešní době se můžete při léčbě zaměřit i na kontrolované užívání, do abstinence vás nikdo nutit nebude.
V případě, že byste chtěl poslat kontakty na vhodná zařízení napište nám jaké větší město máte poblíž a my pro vás kontakty vyhledámě.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková