Kokain
Boda
Dobrý den, syn se mi přiznal, že užívá již rok kokain. Šňupe a prý dost často. Nyní si zřejmě uvědomil, že chce přestat. Nejenže je to drahé, ale v té euforii prosází peníze, a ještě si peníze půjčil. Hlavně to, ale ničí jeho zdraví. Navštívil K centrum, tam mu řekli, že jim tam chodí daleko těžší případy. Tak se spolu se mnou a kamarády z toho dostává sám. Opravdu chce. Chce se mu stále spát a je hned unavený. Asi je to normální. Nevím jestli by neměl spíše podstoupit nějakou kontrolovanou léčbu? Já na něho nemohu denně dohlížet. Bydlí v pronajatém bytě, a nechce bydlet s námi, rodiči. Voláme si a psychicky ho podporuji. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Bodo,
děkujeme za Váš dotaz. Je úžasné, jak Vašeho syna podporujete! Věřím, že to může být ale i dost vyčerpávající...a to jak pro Vás, tak pro Vašeho syna a jeho přátele. A jak píšete, abstinování za podpory odborné služby může být pro všechny z Vás ulevující. Pro Vašeho syna v tom, že bude mít místo, kde může úplně bez obalu mluvit o tom jak mu je, z čeho může mít v abstinenci strach, že se mu třeba i nedaří....což se blízkým osobám může sdělovat hůř, protože je nechceme zklamat. Vám se zase může ulevit v tom, že z Vás spadne nálož zodpovědnosti.
Nevím, jaké větší město máte blízko. Doporučovala bych Vašemu synovi obrátit se na nejbližší adiktologickou poradnu, která (narozdíl od K - center) nabízí i léčebné programy. K - centra se zaměřují na jiný druh práce s lidmi, kteří užívají - jako například na výměnu injekčního materiálu, poradenství v oblasti bezpečného užívání, zprostředkování léčby pro zájemce atd.
Nejbližší adiktologickou poradnu můžete najít například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
V Praze lze využít například služeb:
Adiktologické ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
A pokud byste Vy měla potřebu a chuť si o Vaší situace a potížích popovídat, je možné se obrátit na službu pro rodinné příslušníky a blízké uživatelů drog. V Praze je možné se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM. Pokud je pro Vás Praha špatně dostupné, můžete se na ně obrátit telefonicky, určitě Vám doporučí obdobnou službu blízko Vašeho bydliště.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Držím palce a přeji vše dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná