Chuť na alkohol
Michal98
Dobrý den.
Poslední dobou mám často velkou chuť se opít. Mám ohromnou chuť se zřídit a mít radost z toho pocitu.
Nemohli byste mi poradit jak se těmto chutím vyvarovat.
Vyhýbám se lidem, kteří zlobí. Dávám si birely, abych zahnal chutě, což mi docela pomáhá. Jeden kámoš mi řekl, že musím neustále něco dělat, abych neměl čas na takové myšlenky.
Prosím, poraďte mi. Mám schyzoafektivní poruchu a nesmím pít a celkově zlobit.
Dejte mi prosím co nejvíce rad, jak úspěšně abstinovat.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Michale,
je skvělé, že se zajímáte o to, jak nepropadnout alkoholu.
U vaší diagnózy se dá předpokládat, že byste do závislosti mohl spadnout třeba i rychleji.
Je dobré na tom trochu pracovat, můžeme se podívat na to jak.
Rady od vašich přátel jsou vesměs dobré, ale trochu vytržené z kontextu.
Ani já vám nechci psát kusé rady, protože váš problém vyžaduje komplexnější řešení.
Práce se závislostí je běh na delší trať a já bych vám určitě doporučila svěřit se do rukou odborníků.
Ve vašem případě by mohlo být přínosem absolvovat ambulantní léčbu závislosti. Ta je vhodná pro lidi, u kterých ještě závislost nevyžaduje pobytovou léčbu.
Při ambulantní léčbě docházíte za svým terapeutem a ve spolupráci s ním můžete rozkrýt různá osobní témata a problémy, které jsou jen vaše a na které nepomůže žádná univerzální rada.
Ambulantní léčba trvá většinou šest měsíců a do zařízení docházíte cca 1-2x týdně.
Níže vám posílám kontakty na tři pražská zařízení. Pokud nejste z Prahy, napište nám, jaké máte nejbližší větší město a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
PREV-CENTRUM, Z.Ú.
Meziškolská 1120/2, Praha 6
+420 233 355 459
+420 775 161 138
+420 775 161 139
office@prevcentrum.cz
ambulance: 233 355 459
ambulance@prevcentrum.cz
Adiktologická ambulance Praha-Podolí
Pod Vyšehradem 1, Praha 4 - Podolí
mobil: 739 639 119
e-mail: ambulance.podoli@magdalena-ops.cz
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
mobil: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Přeji vám hodně štěstí v řešení vaší situace a kdybyste ještě cokoliv potřeboval, bez obav se na nás obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková