Nevim...
XxxPTM
Při zjištění těhotenství jsem okamžitě ze dne na den ukončila nitrožilní užívání pervitinu... Přítel to omezil 1xza 2/3 měsíce a to jen "čáru"... No každopádně jsem myslela, že to bude mít tendenci omezovat více, snažím se motivovat, argumentovat, ale teď už si dal podruhé za 14 dní a já si myslím, že to je moje naivní představa o harmonickém rodinném životě a budoucnosti, kterou on nesdílí... Bavit se semnou o tom nechce, říká, že tomu nerozumím (jaký to je brát 15 let) a že se snaží... Mám spoustu pochopení, ale mám hlavně dítě!!! Já nechci aby se malý ptal "kde je tata?" Až nebude večer d oma,nechci lhát ani dělat, že takhle je to normální... Zároveň přítel chodí do práce, jezdíme na výlety, dal si dokupy zivot, nechci připravit malou o otce, o rodiče... Mám pořád strach, že se ke všemu vrátí a zkazí zivot sobe i malemu... Ale nechci, jak naivni idiot dávat milion sanci, protoze ja se snazim a mam nejaky vize do budoucna, nechci zadny tyhle sracky kolem meho ditete...

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, XxxPTM,
myslím, že situaci vnímáte velmi realisticky a vidíte, jak by Vás i Vašeho syna mohla do budoucna ohrozit.
Je jasné, že chcete mít vedle sebe  partnera - otce, který pro Vás a Vaši rodinu bude oporou a ne spíše rizikem. Sama jste ze dne na den zvládla skončit s užíváním, což nemuselo být vůbec jednoduché, ale Vaše motivace byla jasná a velmi silná. Dokážu pochopit, že to, že to tak nemá i partner, může být překvapující a bolestné. Každý má ten moment "a teď končím" někde jinde a každého motivuje něco jiného - pro někoho je to narození dítěte, pro někoho ztráta zaměstnání, rozpad rodiny, pád na úplné dno.....
Zdá se, že abstinence bez podpory je pro Vašeho partnera náročná. Doba, po kterou se snaží abstinovat, se zkracuje a hrozí, že se mu braní vymkne kontrole. Proto bych trvala na navázání se na protidrogovou službu, ve které by bylo možné problém braní a neschopnosti přestat řešit. Na webu Mapa pomoci můžete vyhledat například nejbližší adiktologickou poradnu: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Dovedu si představit, že současná situace musí pro Vás velmi nepříjemná - na jednu stranu nechcete přijít o partnera a nechcete připravit syna o otce, ale víte, že takto je situace dlouhodobě neudržitelná. Možná by Vám mohlo pomoci si popovídat s někým, komu mmůžete situaci bez obav popsat, sdělit Vaše obavy, pocity atd....
Pokud jste z Prahy, doporučovala bych Vám Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. Centrum vede paní Ilona Preslová, která se již řadu let věnuje podpoře rodin, ve kterých má rodič zkušenost s užíváním návykových látek.
Centrum sídlí na adrese:
Janovského 24, Praha 7
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Držím Vám palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná