Jehlička
Salma
Pěkný den
Stále se mě nemilá a hlavně neuvěřitelna věc,byla jsme poranena jehličkou od inzulinka ...která je přítelovi zapíchla do ponozky,on Zdomněnkou že je naka svorka mě ji Pichl do nad Lokti... chvíli mě trvalo než jsme ji vytáhla s popelníku kam ji pak hodil a pod lupou jsme rozpoznala že to jasná svorka neni,mezi tím jsem se také malinko Pichla do bříška prstů...krev netekla ale jak mě pichnul přítel tak to vůbec nevim😔
Já pak dostala šílený šok,plakala jsme atd...protože mě došlo co se vlastně stalo ...každý tam chodí v botech je možné se se tom dostalo a nebo bratr začal brát drogy...
Jaká je možná nákaza, takovým poranění jehličkou od inzulinky? Žloutenka C,HIv, syfilis? Mockrát děkuji za odpověď docela se trápím

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Salma,
díky za dotaz a Vaší zodpovědnost. Těžko říci, jak dlouho stříkačka ležela na zemi.
Šance nákazy hepatitid, HIV nebo syfilis nebude zřejmě vysoká. Viry HIV a žloutenky vydrží poměrně málo, takže by jehla musela být čerstvá (tzn. použitá bezprostředně před tím než jste se píchla nebo Váš přítel). Obvykle virus za běžných podmínek „umírá" do několika sekund až hodin.
Nevím, za jaký čas jste se píchla po partnerovi.
Pokud byste se přeci jen potřebovala uklidnit i Váš partner, je určitě vhodné nechat si udělat krevní testy. Relevantní testy se dělají po dvou až třech měsících od rizikové situace. To je doba, kdy se případný virus dá potvrdit či vyvrátit laboratorním nebo alespoň screeningovým vyšetřením. Do té doby je potřeba počkat, chovat se obezřetně a zodpovědně, aby nebyl vystaven riziku nákazy někdo další.
Pokud byste potřebovala nasměrovat, kam jít na testy, napište, odkud jste a zašlu Vám kontakty.
Držím palce, aby bylo vše ok.
S pozdravem,
Nikol Spůrová