Toxická psychóza
Márty
Dobrý den, rád bych se zeptal. Mám podezření, že jsem v minulosti prodělal toxickou psychózu. Byli jsme u mě doma jako vždy tou dobou , když rodiče nebyli doma. Na stůl jsem si narýsoval lajnu, po 15 minutách si dal i kamarád a přemluvil mě ať si dám taky. Po zhruba dalších 15 minutách znova. To už se mi do toho moc nechtělo, ale udělal jsem to. I ty lajny mi přišly příliš velké. A po nějaké době od užití jsem začal cítit hroznou úzkost, ležel jsem na gauči a pořád si před sebe dával polštář za který jsem se jako schovával. Podezříval jsem ostatní, že se na mě domlouvají. Řekl, jsem ostatním, že jedu na horu spát. Ale samozřejmě jsem nemohl. Kdykoli jsem se koukal do telefonu musel jsem zakrývat selfie kameru, protože jsem si myslel, že mě tou kamerou někdo sleduje. Ze spodu jsem slýchal hlasy které se o mě bavili. Byl to naprosto hrozný zážitek. Do druhého dne to odeznělo. Jednalo se o toxickou psychózu?
Díky za odpověď
Můj dotaz je už tak dost dlouhý, ale k tomu bych rád ještě něco doplnil v dalším dotazu. Přezdívku budu mít stejnou děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Márty, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy. Podle toho, jak situaci popisujete, s velkou pravděpodobností o toxickou psychózu šlo, ať už díky předávkování, Vašemu nastavení a predispozicím, "kvalitě materiálu", či kombinací zmíněného.
Píšete, že nepříjemné stavy v průběhu dalšího dne odezněly, jak je to dlouho?
Tak, či tak se Vám podobná zkušenost může opakovat kdykoli po užití psychostimulantů, halucinogenů, ale i konopných drog, takže na Vás apeluji, abyste se napříště užití drog obloukem vyhnul, mohlo by to dopadnout i mnohem hůře. Pokud to není ve Vašich silách, nebo byste měl v úmyslu ještě tahat čerta za ocas a riskovat, že se nadobro zblázníte, nebo sebe, či někoho dalšího nějak ohrozil, odložte další užití na co nejdelší čas.
Odpočiňte a naordinujte si klid, zdravě a vydatně se najezte, držte nealko pitný režim, doplňte vitamíny a minerály, případný neklid, nebo potíže s usínáním zkuste "ošetřit" čajem z meduňky.
Pokud by se měly obtíže v jakékoli podobě vracet, vyhledejte odbornou pomoc, nejlépe lékaře psychiatra - adiktologa.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.