Bipolární porucha
Sebastián
Dobrý den, mám pocit že se u mě po požití drog objevila bipolární porucha. Trpím velkými výkyvy nálad. Jak mám poznat že opravdu mám bipolární poruchu ? Neberu už. Ani nechci k psychiatrovi a brát antidepresiva

Odpověděl: Amrit Sen
Sebastiáne, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jak máte poznat, že máte bipolární poruchu Vám, odpusťte, neporadím. Od diagnostiky tak závažných a "zapeklitých" onemocnění je lékař, respektive specialista z oboru psychiatrie.
Podle čeho tak usuzujete a jaké jsou Vaše zkušenosti s užíváním drog? Máte můj obdiv a respekt, že jste se dokázal s drogami rozžehnat. Přestal jste drogy užívat svépomocí, nebo s terapeutickou podporou, jak dlouho a od čeho abstinujete?
Pokud jste neprošel žádnou terapií, respektive léčbou závislosti, je dost dobře možné, že symptomy, které se Vám jeví, jako známky bipolární poruchy, mohou být projevem něčeho jiného a nemusí nutně o bipolární poruchu jít.
Píšete, že nechcete užívat antidepresiva, podle čeho usuzujete, že byste je měl užívat? Na vhodné formě terapie, ať už psychoterapie, či farmakoterapie, se vždy s lékařem domlouvá pacient a on je tím, kdo má ve výsledku zásadní slovo.
Mám na mysli, že by pro Vás bylo nejvýhodnější objednat se a nechat se vyšetřit specialistou, nejlépe psychiatrem - adiktologem, další věci nepředjímat, řešit je a domlouvat, až budou aktuální, včetně dalšího případného postupu, nikdo Vás do ničeho, co se Vám příčí, bezpochyb nutit nebude, žijeme ve střední Evropě 21. století a odborník z oboru bude rozhodně kopat za Vás. 🙂
Stačí zatím takto? Kdybyste se ještě potřeboval doptat, nebo měl zájem o kontakty na konkrétní služby a odborníky, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
držím palce! Amrit Sen.