Mám ještě šanci se vyléčit?
Miska
Dobrý den, letos mi bylo 29 let a užívám pervitin asi 12 let s nějakou tou menší přestávkou. Strašně moc bych si přála s tímto skoncovat,jen pořád mám pochyby. Vím, že tato droga není az tak fyzicky náročná ale spíše psychicky, tudíž je to o hlavě. Jen bych potřebovala nějakou radu jak se odhodlat a jak na detox doma. Z vlastní zkušenosti vím, že léčení je k ničemu když to sám ten člověk nechce. Děkuji moc za radu

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Misko,
určitě máte šanci se vyléčit! Je skvělé, že to chcete a že jste se rozhodla jít tím směrem.
Ptáte se na detox doma.
Abstinenční příznaky a jejich překonání nejsou to s čím budete nejvíce bojovat.
Prvních pár týdnů bude těžších - budete unavená, bez nálady a podrážděná. Nic vás nebude bavit.  Pravděpodobně přiberete a pokud kouříte, můžete zvyšovat dávky. Určitě bych vám doporučila nepít v prvních měsících alkohol ani neužívat jiné drogy.
Složité bude až to, co přijde potom. Jak sama píšete, je to o hlavě. Pervitin způsobuje především psychickou závislost. 12 let je dlouhá doba a vy jste si už ve svém životě vytvořila mechanismy, které budete bez pomoci odborníků jen velice těžko rozbíjet.
Pokud se chcete opravdu drogy zbavit doporučuji vám tento postup:
Čtyřměsíční léčba, po ní může následovat léčba v komunitě - ta bývá v řádu měsíců a nakonec doléčování v ambulantním zařízení - to bývá často nejdůležitější.
Někdy se může zdát, že léčba není k ničemu - protože závislý člověk po návratu z léčby zůstává bez pomoci a pomalu se vrací do starých kolejí.
Níže vám posílám kontakt na léčebnu, kde pracují s lidmi s dlouhodobější závislostí.
Přeju vám hodně štěstí v abstinenci!
Za drogovou poradnu
Marie Saudková
Terapeutická komunita Němčice
Heřmaň 36
398 11 Heřmaň (okres Písek)
pevná linka: 383 396 120
mobil: +420 777 196 120
e-mail: nemcice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-nemcice-herman-tkn.html
Kontakt pro zájemce o léčbu:
Bc. Vladimíra Molleková
tel: +420 607 082 095 (v pracovní dny)
e-mail: mollekova@sananim.cz