Léčba i bez léčení
Poulie
Dobrý den,
můj známý má dlouhodobý problém s pervitinem. Konkrétněji jej užívá zhruba 15 let, pouze přes nos a nebo žárovku. Není nitrožilním uživatelem. Ráda bych věděla, zda je nějaká možnost léčby (jen psychiatr a psycholog), aniž by musel projít léčením v Kroměříži. Obáváme se, že by jej mohlo tříměsíční odloučení naprosto rozhodit, donutit k předčasnému ukončení léčby nebo opakovanému užívání.
Budu vděčná za jakoukoliv radu.
Přeji příjemný zbytek dne.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Poulie,
děkujeme vám za dotaz.
Píšete, že váš kamarád neužívá intravenózně. Po 15 letech užívání je to už jedno, v tomto případě snad alespoň nedochází k větší devastaci organismu. Na závislost způsob užívání vliv nemá.
Máte obavy z tříměsíční léčby - léčba závislosti je nastavena právě takto, má dojít k od poučení uživatele z jeho prostředí aby byly dobře nahlédnuty jeho vzorce chování a aby sám uživatel mohl odstoupit a podívat se v bezpečném prostředí na svůj život.
Jsou samozřejmě lidé, pro které je to těžké. V tom případě bych vám doporučila zkusit léčbu v některé z Adiktologických ambulancí či AT poraden. Nepíšete odkud jste, proto vám posílám kontakt na podobné zařízení v Kroměříži.
Ambulance klinické psychologie a adiktologie
Kontakt:
Stará poliklinika, Tovačovského 437, Kroměříž
Kroměříž
e-mal: ambulancekm@seznam.cz
Případně pokud byste chtěla vyhledat pomoc jinde můžete se zorientovat na této mape:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Přeji vašemu kamarádovi hodně štěstí v léčbě.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková