Prosim o pomoc
Dana
Dobry den. Trpim po nehode chronickymi bolestmi od patere a jsem bohuzel zavisla na Tramalu. Musim ho brat i kdyz nemam bolesti, mam strasne abstinancni priznaky ( nervozitu, ze mam pocit, ze snad zesilim, krece v zaludku, krece i v celem tele, kdy se mi to sevre na prsou a spatne se mi dycha, uzkost v zaludku ktera me snad roztrhne, svalove zaskuby, nemoznost se uzkosti a vycerpanim pohnout.) Uzivam 15 davek. Snazim se pomalu ubirat ale nejde mi to, nekdy vydrzim i s mensim mnozstvim ale druhy den bych Tramal snad pila jakou mam potrebu. Kdyz si ale vezmu davky abych nemela abstaky stene nefunguju, jsem zfetovana, mam krece, svalove zaskuby, nemuzu dychat, nejsem schopna pohybu, jsem vycerpana. Takze jsem na tom stejne spatne at si Tramal vezmu nebo ne. A stava se mi ze chytnu slinu, jako u piti, to se nekdy stava a pak mam abstaky i po velkych davkach. Snazila jsem se to resit s psychiatrem ale rekl mi, ze v tom nema zkusenosti a odmitl se tim zabyvat. Odchazim od nej protoze mi na moji psychickou diagnozu nedokaze napsat lek, ktery bych snesla. Spatne snasim leky ale kdyz mi dela hodne zle, predepise mi neco podobneho, nekdy to same akorat s jinym nazvem. Jsem zoufala. Uz nevim, kam se obratit. Mam velke problemy se sestrou ktera me odkopla a kvuli penezum z deditstvi po mamce chce, abych byt opustila a odesla do ustavu. Ze zacatku si se mnou hrala jak mys s kockou, slibila, ze me bude pomahat, pak me za to servala a vycetla a odmitla. Vlastne kvuli tomu, jsem byla nucena abych bolest vydrzela a mohla jit nakoupit jsem si musela zvysovat davky. Mam uvolnene vazy a casto se blokavam. Nacpala jsem se Tramalem a snazila se dojit nakoupit, stejne jsem bolesti brecela a pak i zvracela. Jaky lek mi pomuze ke zmirneni abstinencnich priznaku? Poradte mi prosim. Chtela jsem jit na odvykacku ale lecebny Bohnice a U Apolinare jsou pomalu na pul roku obsazene. Dana

Odpověděl: Amrit Sen
Dano, zdravím Vás, díky za důvěru,
chápu Vaši náročnou situaci, dobře, že píšete. Omlouvám se ale závažné potíže, které popisujete, navíc ve spojitosti s chronickými bolestmi a Vaším zdravotním stavem, na dálku řešit nelze.
Doporučuji Vám vyhledat zkušeného psychiatra - adiktologa, zvýrazňuji ADIKTOLOGA, který Vám může při spolupráci s ošetřujícími lékaři významně pomoci.
Psychiatři - adiktologové, pracují v týmech zařízení, která poskytují zdravotní a další péči ve zdravotnických ordinacích, nebo v nestátních pomáhajících službách pro uživatele návykových látek. Doporučuji Vám bez otálení zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné bezplatné služby a domluvit si termín osobní schůzky.
Při ní, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, případně se můžete domluvit na další péči a vhodné formě terapie, ať už ambulatní, nebo jiné, sama se do "detoxu" určitě nepouštějte.
Není až tak překvapivé, že si "běžný" psychiatr, nebo somatičtí lékaři s Vámi neví rady, takto máte velkou naději, že to může být jinak.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Bedeme rádi, když se ozvete a napíšete, jak si stojíte, jak Vám je a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen