Dobrý den,
Hali
Dobrý den, dnes jsem zjistila ze můj přítel užil pervitin před třemi dny. Samozřejmě odchází ale chci se zeptat , máme desíti měsíčního syna, který cely ty tři dny je bez nálady, vztekly a tak podobně. Do teď takový nebyl, je možné že cítí ze svého otce nějakou chemickou látku která se mu vypařuje z těla po užití a způsobuje to tohle chování? A pokud ano, je možné aby ho to nějak poznamenalo či měl v budoucnu větší sklon k tomu brát drogy ? Já nikdy drogy neužila a otec jeho dítěte odchází. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Hali, zdravím Vás,
díky za důvěru. Prožíváte velmi náročnou situaci, dobře, že píšete. Užívání drog člena rodiny, byť si je dítě neuvědomuje, se na něm vždy negativně odráží, takže vůbec není divu. Jestli bude mít dítě výraznější sklony drogy užívat, respektiv bude jejich užíváním v budoucnu ohroženější, nelze posoudit. Může to tak být, nebo také nemusí. Záleží na mnoha okolnostech a především na tom, nakolik bezpečný život v láskyplném zázemí mu dokážete zajistit.
Doporučuji Vám osobní pohovor, po bližším seznámení se situací, s odborníky některého zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby partnerům, rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek, zcela nezávazně, lze i anonymně.
Internetové poradenství má své limity, zavolejte tedy do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení a domluvte si termín schůzky. Při ní se dozvíte mnoho užitečného, zkušení pracovníky Vám doporučí konkrétní kroky, které můžete pro sebe i syna podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Získáte podporu a pomoc, budete pevnější v kramflecích.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby v dosahu obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná. Přeji Vám, synovi i všem blízkým jen dobré, držím palce,
Amrit Sen.