Postupné odvykání
Shareez
Dobrý den, bohužel jsem zažila relaps a teď se potýkám s těžkými abstinenčními stavy. Pomůže, když budu postupně alkohol snižovat, aby to nebylo takové peklo? Tím myslím z lahve vodky třeba na dvě piva denně. Zkoušela jsem to ze dne na den a bylo to hrozný.

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
děkujeme za dotaz, je moc fajn, že jste se ozvala a nezůstáváte s problémem sama. Mohu se doptat, jaké potíže s alkoholem jste měla před relapsem - kolik jste pila a v jaké frekvenci - a zda jste se již v minulosti "propila" do abstinenčních stavů?
Dále by mě zajímalo, jak dlouho jste nyní abstinovala a po jakou dobu relabujete na, jak uvádíte, lahvi vodky denně?
Vysazování většího množství alkoholu je ošemetné, zvlášť po delší době pravidelného pití. Obecně lidé, kteří již v minulosti dosáhli takového rozměru problému, že se u nich vyvinula fyzická závislost spojená s odvykacím stavem, mohou být citlivější k rychlému rozvoji abstinenčních příznaků i po kratším relapsu - tělo si to prostě pamatuje. Přestat pít ze dne den může být opravdu problém, v krajním případě i zdraví a život ohrožující.
Snížením množství nic nezkazíte, nicméně mi nepřijde zodpovědné vám navrhovat plán snižovaní takto na dálku po chatu. Zvažte, zda se neobrátit na odbornou službu, kde si během vysazování budete moct i povídat o tom, jak vám je, zda to zvládáte a nebude třeba zvolit na vyabstinování pobytovou léčbu. Ať už se vám podaří vysnižovat ambulantně či v hospitalizaci, rozhodně doporučuji pokračovat v docházení na terapie například v rámci Adiktologické ambulance. Kromě podpory odhalíte spouštěče nadměrného pití a naučíte se řešit krizové situace bez pití a bezpečněji a vlídněji se sebou zacházet.
Pokud byste měla zájem, napište, z jakého jste kraje, a  obratem vám zašlu kontakty na odborné služby.
Přeji hezký den
Vilma Táborská