pervitin
ségra
ahoj,mám strach o bráchu,bydlí u rodiču trápí je,bere piko.Několik let kouřil trávu a chodil z holkou která neměla k fetu daleko.Ona se na něj vyprdla po třech letech,a on začal magořit,nejdříve šnupal a skončilo to tak že si píchá to svinstvo.Já ho nemužu vidět,hned začnu brečet a on se ke mě připojuje,je tak hubený,vypadá tak moc špatně.Já mu domlouvám prosím ho,mamka dělá to samý, brečí,nespí,pomalu taky nejí.Naši ho chtějí dát na lečení ale on tam chce jít sám,alespon to tvrdí.Táta řekl že ho vyhodí z baráku jestli tam nepujde snima.Mám strach, prosím poradte mi.Večer odejde příjde tak za tři, čtyři hodky a do rána svítí,nebi lítá po baráku.Pak spí do tří í délea honí sladké,sušenky,čokoládu.jde se umýt mydlí se pul hodky ,a třikrát si meje hlevu.Je to snad normální?Mě tvrdí že to má pod kontrolou že hulí jenom trávu ale já mu nevěřím.Měla jsem z přítelem rokáč av iděla jsem ty pochodující zrudy co znich udelalo to zasraný péčko.A těmto lidem asi naní pomoci,ale já mého bráchu v tom nemužu nechatProsím Vás o radu.Mám tři děti droga je nevyzpitatelná mrcha

Odpověděl: Jakub Minařík
Bratr - podle toho co píšete to pod kontrolou nemá, o tom že jen hulí a piko nebere bych velmi pochyboval. Na druhé straně - taky bych řekl, že ho ke změně nic netlačí. Protože - bydlet má kde, najíst dostane taky a někdo se o něj stará. Tak proč by přestával. Nezbývá, než se pokusit na bratra zatlačit. Alespoň se mi to tak jeví. Tlak ve smyslu - buď půjdeš na léčbu, nebo nemůžeš bydlet doma - by mohl být celkem úspěšný. Jen je třeba se připravit na variantu, že se bratr rozhodne nebýt doma, ... - i když jeho rozhodnutí nebude trvalé a on se asi nakonec domů vrátí, nemusí to být pro vás (jako rodinu) zrovna snadné chvíle. Stálo by zo to se obrátit někam, kde vám s problémem poradí a zkusí najít nejvhodnější způsob řešení. Takže - pokud mohu mít dobré doporučení - zkuste se ozvat ještě jednou a napište, odkud jste. Doporučím vám někoho ve vaší blízkosti. Tam byste se pak mohli společně obrátit a pokud tomu bude bratr nakloněn (asi spíše ne, ale myslím že se nakonec nechá donutit) mohl by jít s vámi. Jen pár poznámek na okraj - nečekejte rychlé řešení. Řešit takovýhle problém je na dlouho a bývá v něm spousta zlepšení a zhoršení. Měla byste to vědět a měli by to vědět i vaši rodiče. P.s. Každopádně - přeju hodně štěstí. :-)