Toxikologické vyšetření
Patris
Dobrý den...můj přítel kouřil marihuanu a ve velkém...asi před půl rokem, jsem mu asi po 10 dala ultimátum.Buď já, nebo tráva...asi taky po 10 mi slíbil, že s tím přestane, a že to tentokrát myslí výžně a jako důkaz mi říkal, že pokud si budu nejistá, nebo mu nebudu věřit, zajde si na ty testy.myslí, že je to toxikologické vyšetření a chtěla bych se zeptat, jak to mám udělat...jsme z Havířova...kam se chodí, na koho se obrátit, atd...na NETu nic takového nemůžu najít...A prosím, poraďte mi, jak to mám udělat, aby mu tráva nebyla přednější...Vím, že ji zase kouří...snažila jsem se mu pomoct všelijak, ale už opravdu nevím...do toho ještě na diskotékách bere extázi, tripy a tak. A já drogy opravdu nesnáším...Už jsem s ním 4 roky...jak mu mám pomoci a napište mi prosím, kam máme jít na to vyšetření,m aby mu z krve zjistili, jestli ji kouří pořád, nebo ne!!! Moc vám děkuji...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že po 4 letech je těžké dodržovat taková ultimáta, jaké jste dala Vy Vyšemu příteli. Myslím ale, že pokud už něco takového řeknete, měla byste si za tím stát. Nebo prostě přiznat, že nejste schopná ustát to, co jste řekla a udělat novou dohodu (?)Ta první byla docela těžko dodržitelná, pokud o tom není člověk stoprocentně přesvědčený. Také přemýšlím, proč testy, pokud píšete, že stejně víte, že znovu kouří a bere i jiné drogy. Ale je to na Vás, pokud jste se na tom dohodli a myslíte, že to pomůže... testy na drogy se provádějí běžně z moči, pomocí testovacích destiček (podobný princip jako těhotenské testy). Test můžete sehnat i v lékárně, nebo objednat přímo u výrobce, např. na internetové adrese www.dynex.cz nebo www.elisabeth.cz. Co ale spíš motivovat přítele, aby navštívil nějaké centrum, kde by si mohl popovídat o svém vztahu k drogám, klidně i anonymně? Zkuste napsat víc o tom, jak celou věc bere on i Vy...