problemy
sasia
Zdravim,mam problem tak nejak sexualniho charakteru. Problem se ma asi tak,ze 4 roky jsem uzivala nitrožilne pervitin a pote 2 roky užívání drog typu extoska,ketak,lsd, houby,xanax,kokain. Pred rokem jsem přestala užívat všechny drogy vyjma marihuany. Posledního cca 8 mesicu mam mam pritele a mame jistej problem. Nebo spise ja. Chut do sexu je,ale kdyz prijde na prirozenou lubrikaci,tak ta temer neexistuje a orgasmus,ten jsem zažila naposledy v době kdy jsem užívala. Od doby co neberu nemuzu dosahnout toho prozitku. Prosim o pomoc

Odpověděl: Amrit Sen
Saskio, zdravím Vás,
díky za důvěru a otevřenou zpověď. Na problémy, pokud vztah stojí za to, jsou vždycky dva. Co se Vám děje, není u lidí, kteří přestanou užívat drogy, nijak vzácné, ale nejen u nich, možná byste se divila, jak velká část populace podobnými potížemi trpí.
Informace o tom, jak dlouho partnerský vztah trvá, by mohla pomoci k lepšímu zacílení odpovědi, nicméně, ať už mají potíže souvislost s předchozím užíváním drog a změnou životního stylu, či nikoli, bylo by cestou do pekel je drogami řešit.
Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou podporu a pomoc, nejlépe objednat se k lékaři, specialistovi z oboru sexuologie a se vším se mu svěřit, včetně okolností kolem předchozího užívání drog. Můžete si vyjednat i následné společné sezení s přítelem, případně absolvovat somatické vyšetření, bude li třeba.
Ať už jde o příčiny psychické, či somatické, bude sexuologické vyšetření dobrým startem a další se od něj může odvíjet. Víme, že nejlepším lékem podobné potíž a základem pro jejich zdárné řešení, je dlouhodobý láskyplný vzah, upřímnost a otevřená komunikace, sdílení dobrého i špatného, vzájemná podpora, respekt, tolerance a partnerská věrnost. Možná to zní staromódně, ale věřte, je to tak.
Je moc fajn, že jste napsala, jsem si jist, že stojí za to odhodit zbytečný ostych, poradit se a nechat si pomoci, respektive s důvěrou problém společně partnersky řešit.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.