Je možná samo léčba ?
Erži
Dobrý den, jsem poměrně mladá bydlím ještě s rodiči. Přes rok užívám pervitin, nejdříve jen občas, teď už je to spíše každo-víkendová záležitost i více dní. Chtěla bych s tím, ale přestat. Mám za sebou už několik pokusů, ale vždy tak po cca třech týdnech se k tomu zase vrátím. Může se z toho člověk dostat i sám, bez odborné pomoci ? A ještě mám jeden dotaz. Mám kamarádku se kterou jsme na tom přibližně stejně, takže by jsme chtěli přestat obě. Jenže většinou do toho zase obě stejně spadneme. Je možné abstinovat spolu, nebo je lepší tento kontakt také přerušit. Předem děkuji za odpovědi.

Odpověděl: Amrit Sen
Erži, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je moc dobře, že chcete svoje užívání pervitinu řešit. Ptáte se, jestli se z toho člověk může "vysekat" sám. Ano, může, každý člověk je jedinečný originál a jeho zkušenost, příběh, nastavení i průběh uzdravování se může od ostatních lišit.
Co však platí bezezbytku u každého, že když člověku pokusy o abstinemnci opakovaně nevychází, má rozhodně větší naději, když vyhledá odbornou pomoc, nebo využije podporu svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojí.
Pokoušet se o abstinenci spolu s kamarádkou, se kterou dosud drogy užíváte, není dobrý nápad. Každá z vás má větší naději v uzdravování po vlastní linii, a je to i způsob, jak si nejvíc vzájemně pomoci, tedy začít u sebe a dát se do kupy. Znamená to přerušit kontakt a odložit ho na čas, až budete pevná v kramflecích.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek, které lze využít i zcela anonymně a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete podniknout a jakých chyb byste se měla vyvarovat. V případě zájmu si můžete sjednat průběžnější schůzky, abyste věděla, jak reagovat v situacích které přinese nejbližší čas, nebo se domluvit na další vhodné formě spolupráce.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné služby obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít například tyto služby a svépomocná společenství:
Adiktologická ambulance a Adiktologická ambulance pro mladistvé SANANIM
Žitná 1574/51
110 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Pevná linky +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
NA - Anonymní narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Více se dozvíte na webových stránkách jednotlivých zařízení a služeb, mítinky NA se v době koronavirových opatření konají přechodně online.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď k užitku.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen