Jak zacit??
Caipirinha1.
Dobry den,pritelkyne dlohodobe uziva pervityn(nitrozilne)je ve fazi kdy nemuze najit zilu a sama se eozhodla s tim neco delat ale do lecebny ci jin ho zarizeni jit nechce.Ja neberu vubec a mam moznost ji izolovat od okoli atd jen nevim jak mam zacit jak ji pomoci..Poradte prosim co nebo jak zacit s (tzv.domaci lecbou)Diky za rdu)
S uctou a pokorou J.W

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za váš dotaz. Ptáte se nás na to, jak můžete pomoci vaší přítelkyni - chce přestat brát drogy, ale nechce do léčby.
Tato situace nastává často, lidé mají léčbu závislosti jaksi stigmatizovanou - bojí se nálepky, že by mohli být označeni za blázny, nebo že by jim někdo mohl předepisovat zbytečně prášky atd. Bohužel si odmítáním léčby celou situaci zesložiťují. Samotná léčba nespočívá totiž jen v těch pár dnech kdy se tělo vyčistí od drogy - to může být detox, případně čas který strávíte s přítelkyní doma. Ten pravý boj začíná až potom - po droze zůstává prázdnota, která se musí pomalu zapňovat. Léčba závislosti trvá minimálně několik měsíců. Vaše přítelkyně se bude učit znovu normálně žít, mít radost ze života atd. Vy jí v tom budete určitě pomáhat, ale není možné aby celá ta tíha zodpovědnosti ležela jen na vás. Můžete to samozřejmě zkusit, ale s tímto způsobem domácí léčby nemáme nejlepší zkušenosti. Zkuste vaší přítelkyni doporučit nějaké zařízení poskytující ambulantní nebo pobytovou léčbu v místě vašeho bydliště. Případně se tam s ní vypravte a dejte jí podporu, kterou potřebuje.
přeju vám hodně zdaru a at se vše daří
kdybyste ještě něco potřeboval obraťte se na naši poradnu
za Drogovou poradnu
Marie Saudková