Ecko
Jozin
Zdravim, velmi dlho som hladal najlepsiu moznost a co najviac informacii o tejto droge a nejaku radu tak som nasiel aj tuto stranku dufam, ze mi budete vediet pomoct alebo aspon poradit. Moja priatelka brala pred rokom E, teda takto v januari mala poslednu davku, a pred tym brala rok a to pravidelne raz za 2 tyzdne a niekedy aj castejsie. Stale to miesala s alkoholom a niekedy aj s THC, proste jej to bolo jedno. Ked toto pisem tak mam az slzy v ociach no nic. Neviem proste jej nezalezalo na zivote vobec. Spoznali sme sa asi pred rokom. Ale osobne sa pozname asi tak od novembra minuleho roku. Strasne velmi mi vadi a mrzi ma a neviem si rady co mam robit, ked nevie najst iny zmysel zivota. Je sice pravda ze sa mi ju podarilo presvedcit nech neberie e ale aj tak ma na to stale velmi velku chut a nemoze ani pomysliet na to ze by si to uz nikdy nezobrala. Minuly vikend som ju velmi presviedcal, nech nerobi "blbosti" proste som sa o nu velmi velmi bal, lebo pred tym sa ma opytala ci mi vadi viac ked sa viac priopije alebo ked zaeckuje. Tato sms ma teda dorazila. No nejak sme sa pochytili a nakoniec to nejak nepochopila urazila sa a povedala ze jdu do prdele ked si ma tam poslall ale to nebola pravda ale to je teraz asi nepodstatne. Od vtedy sa mi neozvala bolo to dlho a potom som sa dozvedel ze sa poriadne opila a este k tomu aj THC.... hm asi velmi vela informacii naraz a nedava to zmysel. Proste neviem co mam robit, ci sa s tym mam zmierit, alebo co ale to podla mna neprichadza do uvahy ved pre buducnost to nema vyznam teda nechcem aby ... no nebudem pokracovat. A este pre informaciu ona ma 21 ja 18. Ma slabu psychiku neviem ako jej pomoct. Snazim sa byt stale pri nej ukazovat jej krasy sveta ze je pekne aj prejst sa po lese a podobne... no ale. Neviem ci robim spravne. Budem velmi rad ak mi odpoviete nejak odbornejsie. Velmi pekne voprad dakujem.

Odpověděl:
Dobrý den Jožine, popisujete tady konflikt s Vaší přítelkyní kvůli éčku, a pokud tomu dobře rozumím, nejvíc Vás trápí ta hádka, co jste spolu měli a to, že nevíte, co s ní dál. Naprosto vás chápu, že Vám vadí, když bere extázi a do toho ještě navíc THC a pije alkohol. To opravdu není moc šťastná kombinace (ono to tedy není dobré ani zvlášť...). Je mi jasné, že Vám na ní záleží a že byste jí chtěl ukázat lepší varianty trávení volného času než jsou drogy, ale na druhou stranu je bohužel pravda, že Vaše přítelkyně si také může vybrat. Mám dojem, že záleží hodně na Vás - totiž na Vašich hranicích, co jste schopný ještě "skousnout" a co už ne. Pokud jste ochotný jí tolerovat její úlety na éčku, marihuaně nebo alkoholu, proč ne. Pokud je to ale na Vás už moc, asi bude nejlepší, když jí takto před to postavíte a určíte si nějaká jasná pravidla, za kterých je možné, aby Váš vztah fungoval. Je to ale samozřejmě na Vás. Jen bych na závěr ještě ráda podotkla, že ve vztahu by měli být zaangažovaní vždy dva... Doufám, že Vám to alespoň trochu pomohlo, i když to asi není to, co jste možná chtěl slyšet. Ale zkuste nad tím ještě popřemýšlet, a kdybyste ještě cokoliv potřeboval, ozvěte se. Hodně štěstí.