pecko
Luna
Brat uz niekolko rokov berie pervitin, posledny rok vsak iba 2x pred 3 mesiacmi- po 8 mesiacoch abstinencie! Zijeme v zahranici, navstevoval tunajsieho psychiatra, ale jedine preco to taku dlhu dobu nebral bolo, ze sme mu zobrali pas. Vtedy pred 3 mes. zlyhal po tom, ako sme mu ho prvy krat po dlhej dobe dali a doverovali mu.Teraz je v poslednej dobe nervozny, nadava na vsetko a vsetkych, ale jedine, co si stale obhajuje, je ta droga. Mozu byt tie jeho vybuchy hnevu pricinou, ze bral predtym pervitin? Chce pas (tvrdi, ze je to obmedzovanie osobnej slobody)- ma pravdu, takto sa to dlho neda vydrzat, ale ked mu ho dame, zase len pojde domov a zfetuje sa. Bojime sa, ze mu ale naozaj prepne a zblazni sa, lebo to co teraz predvadza, je dost zle. Nevieme ale odhadnut, ci kona ucelovo, alebo sa fakt nevie kontrolovat. Ma ale mesiac do konca vysokej skoly, stale je zavisly od rodicov. Myslite si, ze aj takemuto cloveku by pomohlo liecenie, ked on tie 2 mesiace bez drogy vydrzi? Alebo by bolo lepsie, keby mohol ist robit na nejaky cas na iny kontinent a tam by po rokoch na tu drogu zabudol? Viem, ze prestat musi chciet sam, len aby dovtedy neskoncil ako psychicky chory v blazninci. Dakujem vopred za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to cojste napsala nakonec, je asi bohužel klíč k celému problému - "přestat musí chtít sám"! Opravdu se nedá dlouho vydržet s tím, že mu berete pas a to mu brání užívat pervitin, i když teď to asi plní svůj účel a možná by se tak dalo vydržet alespoň do té doby, než dodělá školu, což už není dlouho. Jinak to ale opravdu je omezování osobní svobody a hlavně taky dlouhodobě neudržitelný stav. Jen mě napadá, jak to, že není schopen sehnat si drogy i v zahraničí, jestli o ně tolik stojí? To by přeci neměl být takový problém...A co ty návštěvy psychiatra? Bylo to k něčemu? Kam vedly, dalo by se v nich pokračovat? Jestli není bratr schopen odolat pokušení už několik let a přestane jen pod velkým tlakem okolností a jestli má špatné psychické stavy, které jsou asi z drog, voli¨la bych nejspíš raději léčbu, pobytovou a klidně i delší, než odsunout ho za moře a čekat, že to přejde. Ale opravdu nevím moc podrobností, proč jste si třeba jistí, že v cizině by drogy nebral?... Zkuste napsat víc, zatím hodně trpělivosti.