Horečky z pervitinu
Jezerka
Dobrý den. Jsem uživatelka pervitinu přes dva roky. Nitrozilne. Občas mívám stav, kdy se cítím jako bych měla vysokou horečku spojenou s bolestí všech svalů a kloubů, ale teplotu mám přitom normální, kolem 36,7. V poslední době mívám tento stav opravdu často. Myslela jsem že to může způsobovat nějaká příměs v pervitinu, ale stává se to i u Čisté látky. Nemůžete mi prosím poradit co by to mohlo způsobovat? Diky

Odpověděl: Amrit Sen
Jezerko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nitrožilní užívání pervitinu má zdravotní a další následky, ať už dříve, či později, vždy...
Odpusťte, ale takto na dálku Vám my, ani nikdo jiný, bohužel, nedokážeme určit, co se Vám děje a o příčinách můžeme jen polemizovat.
Dotaz Vám tedy může spolehlivě zodpovědět pouze lékař po důkladném vyšetření, a to za předpokladu, že bude vědět o všech okolnostech, které by mohly s potížemi souviset.
Je možné, že potíže způsobujín zbytky chemikálií z výroby, fyzikální, či bakteriální nečistoty, nebo příměsi, často velmi nebezpečné, kterými výrobci a především distributoři, kvůli větším ziskům ředí. Ty nemusí být patrné ani v tom na oko "nejčistším" pervitinu.
Každý člověk je neopakovatelný originál a účinky drog, stejně jako důsledky jejich úžívání, se mohou u jednotlivců lišit.
Co je však jasné, že Vám užívání pervitinu, tím spíš nitrožilní, nesvědčí.
Doporučuji Vám tedy vzít co se Vám děje, jako jasnou správu organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nevezme te li ji vážně, čekejte ještě závažnější zdravotní a další potíže.
Zároveň dojít k lékaři a nechat se důkladně vyšetřit, dokud je čas, můžete tak předejít případným nevratným zdravotním poškozením.
Zkuste se drogám vyhýbat, nebo aspoň na co nejdelší čas další užívání odložit, či minimalizovat. Pokud to nedokážete, přemýšlejte, jestli není čas kontaktovat odbornou podporu a pomoc, situaci s pracovníky některého zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek, třeba i zcela anonymně, osobně konzultovat, případně léčit svoji závislost.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a terénní služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pracovníci služeb Vám, kromě jiného, mohou poskytnout i kontakty na lékaře, před kterými můžete vyložit karty na stůl.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.