Test
Sparkink
Dobrý večer chtěla jsem se zeptat mám tři děti který mi odebrali do dětského domova a soud pomě záda o test na drogy mohu se u vás zaregistrovat s přítelem do 30.10. Mam mít test

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel v tak krátkém termínu, do kterého zasahují navíc prázdniny, období koronaviru a omezení provozu řady služeb, vám nejsem schopná odpovědět. Pokud testy potřebujete k soudu, pak by bylo asi nejlepší pokusit se kontaktovat nějaké pracoviště v průběhu dnešního (budou v kontaktním centru SANANIM) a zítřejšího dne a pokusit se s nimi domluvit. Ale nic vám nemohu zaručit.
Zároveň se můžete obrátit s prosbou o testy na svého praktického lékaře. Testování však budete muset nejspíš plně uhradit a těžko říct, jestli bude lékař ochoten a schopen vám v této době vyjít vstříc. Ideální by bylo domluvit se na odběru právě u praktika a následném otestování v laboratoři. Více o testech si můžete dočíst zde, kde najdete kontakt i na pražskou laboratoř.
Zde a zde najdete kontakty na některá pražská pracoviště, kde se můžete zkusit zeptat na možnosti testování - můžete se zkusit obrátit na kontaktní centra, adiktologické ambulance nebo denní stacionář, nebo plně hrazené služby typu Adicare. Ale zdaleka né všechny zařízení tuto službu samostatně nabízí. Většina zařízení v případě, že píší nějaké dobrozdání k soudu, staví na dlouhodobém osobním kontaktu, jehož součástí mohou a nemusí být screeningové testy na drogy.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.