Problém se odproštěnim se od kokainu
Tomg.
Zdravím. Asi mám problém s kokainem dělám velmi náročnou práci na psychiku a zkušenost s drogama mám poměrně rozsáhlou ( v rámci poznávání ) nicméně od léta jsem ochutnal poprvé kokain a ze začátku to byla sranda ale po tom jsem si sám řekl ze je toho moc a na chvíli jsem přestal užívat ten koks nicméně jednou jsem si nedávno koupil gram ze jsi užijme s kamarádem večer a poznal jsem lidi kteří si to dávali docela často a tím ze peníze nebyli problém tak jsem z jednoho gramu najednou dal 2-3 gramy a hlavní problém ze kuli koroně už mé příjmy nejsou tak velké a začalo to lézt do peněženky ale největší problém je ze teď jsem ve fázi kdy jsi to koupím i domu a užívám to doma sám už druhy víkend po sobě. Nicméně nechci na tom skončit závislý a skončit na ulici ale nevím co mám dělat bo své okolí nechci a ani nemůžu zklamat a já se snažím to nebrat ale vždycky se najde někdo kdo to má u sebe a vždycky mi narýsuje čáru a v tu chvíli jsi řeknu ze jednu zvládnu a ze ani nemám prostředky na to abych jsi kupoval pro sebe, ale nejhorší je ze jakmile to jen uvidím nebo ucítím tak mě vždycky ovládne ten neukojitelný chtíč ze jsi i přes to že na to nemám ( na úkor peněz na normální žití ) tak jsi to pořídím a pak nejde přestat takže si zase objednám a pak na to doplácím finančně i po citové stránce no a závěr toho je ze vím ze je to špatný a sám vím že jsi tím můžu zkazit život ale nevím jak se toho zbavit abych nebyl ten feťák co dopadne jako bezdomovec na ulici.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Jak situaci popisujete, problém s užíváním kokainu máte, o tom není pochyb a že jste napsal naznačuje, že si ho začínáte připouštět. Bez toho, abyste se s problémem svěřil ještě někomu dalšímu, tedy někomu z blízkých, zároveň odborníkům, kteří Vám mohou pomoci a v cestě k uzdravení podpořit, se jen těžko něco změní.
Že, jak píšete, "vždycky potkáte někoho, kdo má u sebe kokain a nabídne Vám čáru", nemůže být náhoda, žijete v začarovaném kruhu, ze kterého, jak se situace jeví, bez podpory a odborné pomoci nedokážete vystoupit.
Doporučuji Vám tedy, pokud nechcete zůstat úplně sám, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor, který může proběhnout i anonymně.
Při poradenské konzultaci, po bližším seznámení s Vaším příběhem v souvislostech, Vám zkušený odborník, pracovník adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, doporučí konkrétní kroky, které pro své uzdravení můžete podniknout, upozorní Vás na chyby, kterých byste se měl vyvarovat a seznámí Vás s možnostmi a typy léčby a terapie, projevíte li zájem. Zároveň Vás mohou bezpečněji provést dobou trýznivých psychických abstinenčních příznaků, bude li třeba. Můžete si domluvit průběžnější schůzky, abyste měl čas si všechno promyslet a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Nerozmýšlejte se však dlouho, kujte železo, dokud je žhavé, snad jste nastaven nechat si pomoci. V opačném případě riskujete, že prvotní úmysl přebijete dalšími dávkami a že se vytratí...
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Mám za to, že jste nejspíš z Prahy, nebo okolí, pokud ano, můžete se objednat do některého z našich zařízení:
Adiktologická ambulance SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Facebook: www.facebook.com/kacko/
Více informací zde:
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Provozní doba:
Každý den v roce 13 - 20
Individuální konzultace a poradenství ve všední dny
Nebo volejte na naši Poradenskou linku SANANIM, kterou spravují pracovníci našeho centra:
+420 602 666 415 každý všední den 13 - 17
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen