schyzy
Silver
Dobry den.. Chci se zeptat proc clovek vlastne chyta schyzy.. A ze neni vuvec tezky vystohovat smazku. Je to aplikaci? Rokama nebo mnozstvim ??
Nebo uz je to jen debilita mozku . a jak se jixh zbavit hlavne.. A predejot jim.. Deluji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
většinou se toxická psychoza rozvine v souvislosti s užíváním halucinogenů nebo stimulantů, ale může jít i o jiné látky. Nemusí se objevit hned, někdy se příznaky objeví až několik měsíců od posledního užití.
Nejlepší způsob, jak toxické psychoze předejít je prostě užívat s rozumem, tj. dávky, frekvenci a intenzitu nepřehánět, dělat si pauzy, odpočívat, pít, jíst, spát, starat se o sebe. Pauzou se nemyslí pár hodin spánku, ale minimálně několik dní na regeneraci a obnovu chemické rovnováhy v mozku. A mám-li v rodinné anamnéze nějaké psychické/psychiatrické potíže, nebo mám-li za sebou už nějaké vlastní trable psychického/psychiatrického rázu nebo toxickou psychozu, pak je lepší to nepokoušet, a drogám, zejména těm halucinogenním a stimulačním, se raději vyhnout docela.
Mozek je při užívání pervitinu vystaven obrovské zátěži. Probíhá tam v tu chvíli něco, co by bylo možné popsat třeba jako otravu, nebo otevírání dveří, které tam jindy nejsou nebo jsou prostě pevně zavřené. Člověk může začít věci vnímat jinak, zvláštně, má nezvyklé pocity, vjemy, začne být podezíravý, vidí a slyší věci, které se nedějí, snadno pro ně nachází důkazy a má-li někdo snahu mu vysvětlit skutečnost, může být v tu chvíli nejsnazším vysvětlením spiknutí lidí nebo světa proti němu, vnitřní hlasy, pocit, že nejsem tím, kým jsem, ale někým jiným apod. Nemluvě o tom, že lidé, kteří užívají ve větší míře se často chovají tak, že budí v okolí podezření, bývají také v hledáčku policie. Domněnka, že se na ně okolí nějak divně kouká, není tedy úplně zcestná. O to snazší je pak dotyčného vystíhovat.
Po vysazení se při troše štěstí stav upraví, dveře se zavřou. Ale nemusí to tak být vždycky, nebo se stav nesrovná docela. Šance, že se při dalším užití toxická psychoza zopakuje, rostou s každým dalším užitím a psychozou. Proto je ideální v situaci, kdy začínám podezírat okolí a zdá se mi, že se na mě lidé divně dívají, s užíváním přestat a dát si delší pauzu. Pokud se stav nesrovná, vyhledat psychiatra.
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.