Dite bere pervitin
Aneta
Dobry vecer.Chci se zeptat, moje sestra 17 leta za 2 mesice plnoleta uziva pervitin.Uziva pervitin cca rok.Otec ji chtel vzit k odbornikovi ale utekla mu z auta takze ji tam neprivedl.Skolu nechala,z uradu prace ji vyhodily.Bydli tak ruzne u kamaradu a domu se stavi 1x za tyden a to jen si vyprat veci nebo vyspat.Hodnekrat ji hledala policie kdyz o sobe nedala vedet vic jak 2 dny ze zije.Kradeze v obchodech uz taky zkusila a uz ji i chytli.Zivi se i prodejem pervitinu.Je agresivni a otce uz i napadla kdyz ji nechtel dat penize.Otec dochazi na socialku ale podle me se to nijak neresi.Tak se chci zeptat ,jestli je moznost ji nekam ubytovat do nejakyho zarizeni kde by se vylecila ikdyz nebude chtit.Dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Aneto, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy a starost o sestru, je fajn, že Vám na ní záleží.
Odpovědnost za sestru však nesou především rodiče, ti by měli, krom součinnosti se sociálním odborem a OSPOD, neprodleně vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat a domluvit si termín schůzky v nejbližším zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek, nesejde na tom, jestli zvolí adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, jim zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného mohou pro sebe, sestru i pro Vás, tedy pro celou rodinu, podniknout. Dozví se, jak se setrou komunikovat, jakých chyb se vyvarovat a jak se lze pokusit podpořit její motivace k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. Také, jaké povinnosti a možnosti mají v rukou, dokud je sestra nezletilá, a jak jich využít.
Neztuším, kolik je Vám let, abych podle toho lépe zacílil doporučení pro vás, budu rád, když ještě napíšete.
Zatím doporučuji, abyste, až se potkáte, řekla sestře, že ji máte ráda a že Vám na ní záleží, vic ve Vaší pozici k zatím dispozici nemáte.
Je mi líto, že se trápíte, můžete informace z odpovědi předat rodičům, je na nich, jak s nimi naloží.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty pro rodiče obratem pošlu. Jak je mohou, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat rodiče sami, se dozví na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, mohou se rodiče objednat do naší specializované poradny:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Podrobnější informace o zařízení, poskytovaných službách a o tom, jak pracuje:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám, sestře i rodičům vše dobré,
kdykoli napište, Amrit Sen.