Lékárny
Kappa
Slyšel sem, že lékárníci při koupi inzulínek poznají, že si je kupuje feťák a ne diabetik, i když na pohled vypadá úplně normálně. Stejně tak s modafenem a dalšími léky s pseudoefedrinem - a pak je dotyčnému v tom případě odmítnou prodat. Je to pravda a jestli ano, jak to poznají?

Odpověděl: Jana Justinová
Myslím, že je to spíš na zkušenostech, než že by měli lékárníci nějaké tajné klíče, jak uživatele drog poznat. Když vidíte takových lidí denně několik, poznáte je, i přes to, že ostatním mohou připadat úplně normální. Ať tak nebo tak, není to ale důvod,proč by jednomu člověku měli prodat inzulínku a druhému ne, na to nemají právo. Co se týče léků, pro ty, které nejsou na předpis platí totéž a u těch které na předpis jsou má lékárník právo ověřit si jeho pravost. Pokud není pravý, samozřejmě lék nevydá a měl by to ohlásit na policii, protože falšovat předpisy je trestné. Postupovat podle toho, jestli se mi někdo líbí nebo nelíbí, to by se opravdu nemělo stát a snad se to ani nestává.