jaterní dieta a koks
hedvika
dobrý den, před necelým měsícem jsem prodělala mononukleózu a nyní mám jaterní dietu, v pátek jdu na akci a ráda bych si dala kokain, neuškodí mi to nějak?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Hedvik,
veškeré drogy jsou pro játra toxické. To znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv.
Pokud jste nedávno prodělala mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat velmi obtížně. To byste měla brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace, doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky, přeji, ať se brzy uzdravíte.
S pozdravem, MK