Může se to stát?
sg
Můj bratr, se kterým , bohužel musím sdílet společný byt, který jsme zdědili po otci (bratrův vlastnický podíl činí podle otcovy závěti, pro představu kolem 600 000,- , vyplatit ho, vzhledem k výši mých příjmů a současnému splácení leasingů, ještě dlouho nebudu moci, zřejmě ani potom ho nebude, podle platných zákonů možné vyhostit.) je toxikoman-recidivista, již vazebně trestaný za nedovolené držení a prodej omamných a psychotropních látek, se kterým ale žádné nápravné zařízení prý nechce mít nic co do činění a tak mě ho po smrti mého otce "odhodili za krk". Po asi třech letech víceméně nuceného soužití se mě obcas v noci stává, že se náhle probudím, zaposlouchám se do polozvířecích zvuků působených bratrem a často některou z jeho "přítelkyň" nebo "přátel" s obtížně ovladatelnou touhou jít je vyvraždit, která se občas ještě vrací během dne. Jako odpovědný pracovík v bezp. agentuře si takové výkyvy své povahy nemohu ovšem z pochopitelných důvodů dovolit. Četl jsem něco o "flashback" a "smoke candles" a obávám se, že by tedy mohlo jít o intoxikaci nějakými výpary z bratrových "meducínek".(nespecifikuje, na čem jede, žije si tak "pro sebe") Na psych. vyšetření totiž nebyly u mě prokázány v podstatě žádné chorobné změny. Pokuste se mě , prosím, odpovědět, případně poradit, kam se s tím obrátit, než se situace stane vážnější. Promiňte, ale z pochopitelných důvodů si přeji zůstat, alespoň zde, anonymní, proto nezadávám ani E-mail.

Odpověděl:
Dobrý den, z Vašeho dopisu vyplývá, že to doma asi nemáte jednoduché. Soužití s bratrem toxikomanem-recidivistou musí být určitě náročné. Zvlášť pokud je to víceméně nucené soužití. A on si navíc domů "tahá" kamarády. Chápu, že Vás to rozčiluje. Jestli jsem dobře pochopila Váš dotaz, máte problém se svojí "obtížně ovladatelnou touhou jít je vyvraždit". Žít s takovými pocity musí být dost těžké a je dobré, že to chcete nějak řešit. Píšete, že na psychologických vyšetřeních u Vás nebyly prokázány žádné změny. Přesto bych ale možnost psychologa nezavrhovala. Napadá mě, že byste mohl zkusit nějakého vyhledat a o svém problému mu říct. Samotné vyštření je něco jiného než to, že za ním přijdete s nějakým problémem, který chcete Vy řešit. Navíc Vaše těžko ovladatelná touha ještě nemusí znamenat nějakou "chorobu", která by byla zřejmá z vyšetření. Mám dojem, že byste asi radši něco anonymního, ale i psychologové musí dodržovat lékařské tajemství, a tak nemyslím, že by se o tom v práci museli nějak dozvědět. Pokud byste napsal, odkud jste, mohli bychom se pokusit najít Vám nějakou pomoc v blízkosti Vašeho bydliště. Nakonec ještě k situaci s Vaším bytem - píšete o vlastnickém podílu Vašeho bratra a nemožnosti ho podle zákonů vyhostit. Já nejsem právník, takže Vám k tomu asi moc neřeknu, ale mohu Vás odkázat na právní poradnu A.N.O., jejíž adresa a víc podrobností o ní je na našich stránkách (na hlavní stránce po pravé straně). Můžete třeba zkusit se s nimi poradit. Doufám, že jsem Vám odpověděla alespoň z části na Váš dotaz. Držím Vám palce, a kdyžtak se ozvěte. P.S. Jen ještě pro upřesnění - emailová adresa, pokud jí zadáte, se nezobrazuje na stránkách, slouží pouze k tomu, aby Vám na ni mohlo přijít upozornění, že byl Váš dotaz zodpovězen.