Rodičovství
T601
Rád bych se zeptal, jestli můžou nastat problémy u ženy dříve závislé na heroinu či pervitinu, při otěhotnění a nebudeli narozené dítě nějak poznamenané? Děkuju za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, ve svém dotazu nepíšete, jak dlouho ta žena není na pervitinu nebo heroinu závislá. Jestli se jedná o týdny, měsíce nebo roky. To by mohlo být důležité. Užívání drog má určitě vliv na celý organismus a je možné, že k nějakým poškozením, která by mohla ovlivnit těhotenství, došlo. Doporučila bych vám (lépe řečeno té ženě) obrátit se na svého lékaře, příp. gynekologa, s žádostí o komplexní vyšetření, s tím, že by se asi měl dozvědět o předchozí závislosti své pacientky. Pokud by se bála s takovými informacemi svému lékaři svěřit, je možné obrátit se na MUDr. Vavřinkovou, na porodnické a gynekologické odd. FN Motol v Praze, která se specializuje na těhotné uživatelky drog. Jistě s Vámi situaci ráda zkonzultuje. Jinak myslím, že pokud abstinence trvá již delší dobu, k poškození plodu by nemělo dojít a dítě by tedy nemělo být nijak poznamenané.