marihuana
Market
Dobrý den, je mi 25 let a tři roky chodím s přítelem, který skoro denně kouří trávu. Navštěvuji tyto stránky docela často. A přesně jak píšete jeho hulením se trápím jen já. Já celé ty tři roky bojuju proti tomu,aby nehulil nebo aby omezil. Máme krásný vztah, jsme aktivní, sportujeme, půl roku spolu bydlíme, on je spolehlivý, hodný atd...prostě všechny věci na úkor mému přesvědčení, že člověk, který je závislý na marihuaně je vlastně nemocný a neperspektivní. Snažil se přestat, zjistil, že nemůže spát, jíst a měl špatnou náladu, tak se k tomu vrátil. Snažil se omezit, ale i to se zas sveze zpátky. V poslední době jsem byla docela prudič - hádala jsem se s ním o tom denně až mi nakonec řekl, že on s tím ani nic dělat nechce! Jenže nejhorší je, že je právě tak oslepený,tak se o tu svoji drogu bojí, že by v tomhle případě klidně obětoval i náš vztah. Říkám si, že ho to hulení jednou musí přestat bavit..ale na to se asi nedá spoléhat....

Odpověděl: Jana Justinová
dobrý den, Váš případ je opravdu hodně podobný dalším, se kterými nám lidé píšou. A bohužel ani odpověď nebude o moc jiná. Jestli už přítel zkusil přestat i omezit kouření THC a nic z toho nakonec nebylo, a jestli Vám pak řekl, že mu to vlastně ani nevadí, bude asi třeba ten problém momentálně přehodnotit jako Váš vlastní. Vám jeho kouření vadí, Vy s ním máte problém. Asi není řešením pořád dokola se s ním hádat, sama píšete, že to nikam nevedlo a jen by to mohlo Váš vztah pokazit. Zkuste se tedy zamyslet, co je pro Vás ještě přijatelné a co už je za hranicemi vztahu, o který stojíte. On by to měl také vědět, ale pokuste se s ním mluvit o téhle věci klidně a podat své závěry jako opravdu své a ne nějaká obecná pravidla. Pokud by se rozhodl, že přestat chce, je samozřejmě možnost zkusit to s pomocí nějakého odborníka. I nespavost se dá řešit jinak než jen marihuanou (a není nutné brát zrovna léky). Zkuste si tedy v kidu - a jednou, ne každý den - sednout a říct si, kam jste ochotní ustoupit, co tolerovat a čeho se vzdát. Myslím, že nemá cenu po tolika pokusech vymýšlet nějaké strategie, opravdu mu řekněte upřímně, jak to máte. A jestli ho to někdy omrzí?...Pravděpodobně ano, ale možná taky ne, a za jak dlouho, to Vám nikdo neřekne a nemá cenu, abyste se trápila, pokud to pro Vás není únosné.