Syn
Nina
Jak se chovat k 21-letému synovi,který si v poslední době(asi posledního půl roku) začal "něco"píchat.Před tím kouřil marihuanu.Odmítá jakoukoli komunikaci a lže.Domů chodí jen občas,do práce přestal chodit a teď mu stále scházejí peníze,proto hodně jeho věcí už skončilo v zastavárně.Podle psycholožky bych si měla brát Lexaurin a čekat.Ráda bych mu pomohla,ale nevím jak.Poraďte,prosím,na koho se obrátit.

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den! Váš syn má závažný problém, což pro Vás jako pro mámu musí být velmi těžké, složité a bolestivé. Nicméně, není všem dnům konec a každý problém se dá jistě řešit a to i ten drogový. Bohužel to zda bude Váš syn drogy dále užívat záleží jen a jen na něm a obávám se, že pokud on sám nebude chtít, tak ho nikdo z okolí nepřesvědčí, aby přestal. Přesto ale zde jisté šance jsou. Dokonce o většině klientů, kteří na počátku přicházejí do léčby (třeba do K centra)můžeme říct, že nejsou motivovaní, ale i to je práce všech odborníků, aby se pokusili klienta namotivovat k léčbě a k životu bez drog a ono to funguje. Zde jsme ale opět u problému, že i do zařízení jako je K Centrum musí Váš syn chtít přijít, aby se vůbec mohlo něco začít dít. Teď se ale domnívám, že pokud jste vy nakloněna tomu získat více informací co a jak dělat, bylo by fajn, kdyby jste se zkontaktovala s některým z léčebných zařízení a zeptala se co a jak dál. Ráda bych Vám dala bližší kontakty, ale bohužel jste neuvedla, odkud jste, proto jen tak namátkou uvádím například Denní Stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel.: 220803130, kde Vám jistě rádi poskytnout mnohem podrobnější informace, budete mít šanci nezůstat v této tak složité situaci sama a snad i zjistíte co a jak dál. Na www.sananim - pod odkazem na drogový informační server, najdete kolonku kontakty, kde si můžete sama najít odborná léčebná zařízení v blízkosti Vašeho bydliště. Když mi ale napíšete odkud jste, ráda Vám nějaké zařízení doporučím. Čeká Vás pravděpodobně ještě dlouhá a nelehká cesta, proto na ní nezůstávejte sama a zároveň problémy, které se před Vámi otevřely neřešte jen užíváním Lexaurinu. Ten Vám jistě pomůže uklidnit Vaše pocuchané nervy, nicméně, situaci jako takovou vyřešit nedokáže. Přeji Vám hodně sil, pevné nervy a ozvěte se, pokud budete chtít či zrovna potřebovat. Monika K.