Test na drogy
Václav123
Dobrý den, obracím se na Vás ohledně testu na drogy. Mám podezření, že má sestra začala užívat nějaké drogy. Chtěl bych ji zkusit udělat nějaký test, ale nechci, aby o tom zatím věděla, pokud by se jednalo o falešný poplach. Našel jsem u ní v koupelně cca týden zpět staré vlasy, které vypadaly nejspíše při rozčesáváni, či žehlení. Můj dotaz tedy zní, zda-li se tyto vlasy dají použít k provedení testu. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Václave, dobrý den,
testy prováděné z vlasů, jsou velmi nákladné a většinou se dělají pouze na základě rozhodnutí soudu. Můžete si najít nějaké komerční zařízení a zkusit se zeptat, zda by test provedli, ale obávám se, že Vám výsledek testu zase tolik nevypoví. Neřekne Vám to nic o celkové situaci, nakolik je vážná či ne, zda jde o experiment nebo rozvinutou závislost, nic o lidech, se kterými se sestra stýká, jako moc drogy (pokud o ně opravdu jde) ji zasahují do života atd. To důležité se stejně dozvíte jen od sestry. Spíš by bylo rozumné se snažit se sestrou více otevřeně komunikovat. To lze v osobním kontaktu probrat v nějaké adiktologické službě (můžeme Vám poskytnou kontakty na zařízení, jen napište, kde žijete, větší dobře dostupná města) a můžete se před tím, než se sestry zeptáte, někde více a podrobněji poradit. Je to pro Vás přijatelné?
O testování, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Informace pro rodinné příslušníky: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mrkněte se na informace v odkazech a pokud budete potřebovat, klidně ještě napište.
S pozdravem, MK