Snažím se přestat kouřit marihuanu
Andrejizna
Dobrý den,
ráda bych poprosila o pomocnou radu. Snažím se již rok přestat s kouřením marihuany. Kouřím cca 5 let a cca 5 jointů denně (1g/den).
Problém nastává v tom, že přítel kouří marihuanu přes cca 10let a žijeme v bytě 12m2, kde se člověk před tím nějak neschová. Máme vše připravenou trávu i krabičkách, které jsou na slabé chvíle, kdy už nám marihuana dochází.
Problém je v tom, že když si řeknu, že opravdu přestanu, tak je moje chuť silnější, nemám silnou vůli.
S marihuanou přišly i jiné problémy, chronická rýma, která trvá už dva roky, bolesti hlavy a posledního půl roků špatný spánek. I co se týče myšlení, někdy mám výpadky paměti, spíše, špatně se na něco vzpomíná, někdy se věci i špatně pamatují.
Bohužel, když si zapálím, padne na mě úleva, je to pro mě jako meditace, jako dobré kvalitní víno, které si rádi vychutnáte. Bohužel, někdy tuhle náladu nepřivodí a spíše na mě jdou deprese.
Snažím se teď začít cvičit, studovat nové obory, hodně čtu a vařím, snažím se před tím uniknout, ale bohužel doma s partnerem je to těžké.
Když jsem sama doma, na dovolené, nemám problém vydržet i dva týdny bez marihuany. Bohužel, jak se vrátím domů, najedu znovu na starou kolej a nějak nemůžu odbočit.
Věřím, že podobnou situaci neřeší jen milovníci trávy, ale i alkoholici a klasičtí kuřáci.
Nastává tedy otázka, jak pomoci udržet svoji vůli proti kouření.
Děkuji předem za vaše tipy a nápady, jak mi pomoci s touto chuťi.
Krásný den,
Andrea.

Odpověděl: Markéta Kordová
Andreo, dobrý den,
tak asi sama vidíte, že to v malém bytě s partnerem, co kouří ještě déle jak Vy a s krabičkami pro stav nouze, nejde. Uvádíte, že pokud jste sama, jde Vám i 14dní abstinovat, přijedete domů a jste v tom zase...
Netuším, jak je na tom přítel s motivací, ani zda by byl ochotný (pokud on o změnu u sebe nestojí) Vás, alespoň podpořit v tom minimálním, aby nekonzumoval doma a nebylo by doma nic (včetně nouzových krabiček). Obávám se, že pokud budete žít v tomto malém bytě s aktivním uživatelem a zásobami, nepůjde to s největší pravděpodobností trvale, nikdy...
Můžete se zkusit podívat na tento web: www.koncishulenim.cz - je tam plno užitečných informací a také k dispozici on-line léčebná intervence, 8týdenní program s úkoly, deníkem a chatováním s terapeutem, možná by Vám to pomohlo, doporučuji to zkusit.
V případě potřeby samozřejmě sem můžete napsat kdykoliv znovu!
Markéta