Drogy a starani se o rodinu
LNLMA
Dobrý den. Pervitin jsem poprvé vyzkoušela asi když mi bylo 15. Pak jsem ho užívala fakt namátkově, mužů říct ze třeba do svých 21let jsem ho měla tak 15x. Pak se mi to zalibilo a brala jsem asi půl roku dost často. V tejdnu vyjma třeba dvou dnů. Měla jsem přítele, práci a všechno šlo skvěle. Nikdo nic nepoznal, mě bylo dobre, v práci jsem byla úspěšna, domácnost zavládla skvěle, ještě jsem chodila cvičit. Pak jsem neplánovaně otěhotněla a s pervitinem okamzite ze dne na den přestala. Do dvou let jsem otěhotněla znovu, přítel je pořad pryč, jsem doma sama, na všechno. Měli jsme a máme dost problému, začala jsem chodit na psychiatrii, byla jsem pořad vyčerpána, zla, agresivní (to až tedy teď třeba poslední rok), nezvladála jsem normální věci, diagnostikovali mi depresivní a uzkostnou poruchu, začala jsem brát AD. Přítel mě moc nedodrží, má z toho srandu, rad pije a je většinou mimo domov i v době volna. Asi po měsíci brani prášku, jsem se rozhodla ze to zvládnu svépomocí, změnou životního stylu a sportem. Jenže se mi dostaly do blízkosti zase drogy a já si po dlouhé době dala a všechno bylo zase fajn. Doma uklizeno, měla jsem opět chuť a energii si hrát s detma i když jsem na to pořad byla sama, ale byla jsem o dost klidnější , zase jsem všechno zvladala jak mám. Teď za poslední dobu si rada opět dam, jednou za 14 dni, někdy jednou za týden, někdy je prodleva i delší, většinou to vychází na víkend. Přišla jsem na to, ze mám okolo sebe minimálně tři rodiny, které taky drogy takhle berou a normálně funguji, nikdo by to do nich neřekl. Je možné takhle fungovat?.. rada bych fungovala úplně bez toho, ale ta energie mi proste chybí a mě pak mrzí, ze jsem protivna a dětem se věnuji o něco méně. Když jsem brala ty antidepresiva, tak po čase přišla nějaká změna, ale nebylo to nic extra. Spis jsem začala byt víc laxní a nevycitala si tolik to co všechno nezvaladam. Nevím co teď dal. Jestli jít zpátky na psychiatrii a říct tam o svým užívání drog i když jsem se s tím paní doktorce vůbec nepochlubila. (V tu dobu jsem ještě nebrala znova, ale neřekla jsem ji ani o minulosti) potřebovala bych proste vstavat nabitá energii, vím ze by změna životního stylu pomohla, ale myslím si ze mě dost brzdí můj přítel, od kterého je teď nemožné odejít, ( občas dojde i fyzické násilí, ale zase nemůžu říct ze nic hrozného, přítel má proste problém s alkoholem a zdržuje se z celého týdne doma sotva par hodin) jenže pro mě je to ubijejici, první mimčo jsem si nechala hlavně kvůli němu, on si hrozne přál rodinu a teď se v tom koupu sama. Jsem úplně vystavena a když si pak dam tak mám sama ze sebe radost jak to všechno zvladam s přehledem, potřebovala bych nějak nastartovat hlavu, nějakou motivaci, nebo si dojít do nějaké poradny? Nebo já nevím 🙈 jen vím, ze bez ty energie, kterou proste nemám, to nedávám. Radši chodím s dětma po obědě spát, pak nic nestíhám, všechno se mi všude kopí, jsem u toho akorát nervózní a pak stačí jeden víkend na drogách a já stihnu všechno co jsem třeba nedělala měsíc. Potřebovala bych tu energii dostat z něčeho jiného, z čeho ??? Záleží mi hlavně na dětech, aby jim bylo dobre a měly mámu v pohodě.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
díky za otevřený příspěvek.
Jak sama asi dobře tušíte, být matkou malých dětí a užívat pervitin není úplně ideální. Věřím Vám, že se o děti jistě staráte s láskou a svědomitě. Nechci se Vás nijak dotknout, to, že jste doposud nezaznamenala v péči o děti potíže, neznamená, že se nemohou dostavit. Pervitin ovlivňuje vědomí, může se stát, že nemusíte nějakou situaci dobře odhadnout, vyhodnotit nebo naopak jednat přehnaně. Pokud ho užíváte o víkendech, abyste dohnala práci, která Vám stojí, je dle mého názoru, zbytečné riskování případných potíží. Ale to asi sama víte, proto jste se ozvala...
Ptáte se, zda nezajít do poradny. Bylo by to rozumné. S ohledem na aktuální situaci to není, ale zase až tak jednoduché, jako za normálních okolností. Ambulance nové klienty nepřijímají a se stávajícími jsou služby omezené, některé jen na telefonický kontakt.
Pokud byste o to stála, mohu Vám nabídnout být v kontaktu přes on-line Léčebnou intervenci (pokud máte k dispozici připojení na net) a vydržet tak období, než byste si mohla sama osobně někam zajít. Ráda bych Vás podpořila v motivaci. Jde o program, ve kterém klient vyplňuje úkoly, píše si deník a různé záznamy, komunikace probíhá s terapeutem přes zprávy a chaty. Měla byste o to zájem? Pokud ano, ozvěte se, napíšu Vám, jak a kde se přihlásit.
Markéta