odvykání od vstupenky do pekla
Víťa
Dobrý den, potřeboval bych poradit od odborníka. Nejsem chronický uživatel pervitinu ani ho nějak nevyhledávám, Ale zhruba 3x ve svém životě jsem si ho dal, většinou s měsičním časovým odstupem, takže si myslím že nějak nejsem závislý tedy tohle je aspoň moje mínění. Lečím se z panické a úzkostné poruchy už nějaké léta, 3x jsem neodolal a dal jsem si perník v několika etapách. Sebral jsem veškerou vůli a chci říct tomuhle svinstvu NE ! jde o to že mám strach z dojezdů po perníku. nejvíce se obávám toho že se mi vrátí po dojezdech stejné panické ataky jako když jsem s tím prvně přišel za psychiatričkou. moje otázka je jestli si při dojezdu můžu pomoci benzodopaminama. Třeba když budu cítět napětí a úzkost a další psychícké abstinenční příznaky, jestli je možnost si pomoct Neurolem 0,25 (1 max 2 prášky) abych úzkost zmírnil. Pomůže to a nebo to jenom oddáli ty dojezdy ? Ještě by mě zajímalo jak dlouho trvá než to tělo všechno odbourá a čím si pomoct abych tělo od tohohle vyčistil ? Vitamíny, Hořčík apod. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Víťo, zdravím Vás,
abych řekla pravdu, moc tomu nerozumím. Na jednu stranu píšete, že jste měl pervitin 3x a chcete s ním skoncovat, na druhou stranu se ptáte, zda si na dojezd můžete vzít Neurol...
Kdy jste měl pervitin naposledy?
Nejprve bych chtěla zmínit, že pokud jste v psychiatrické péči díky panickým atakám, tak je dost nerozum, na pervitin, byť jen pomyslet. A to proto, že právě pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Pokud ty dispozice máte (a Vy jste uvedl, že ano), tak s největší pravděpodobností další případné konzumace, potažmo dojezdy budou pro Vás velmi nepříjemné a Vaše psychické potíže se mohou velmi umocnit, až vygradovat. Nemluvě o tom, že v tomto případě může přijít toxická psychóza opravdu velmi náhle.
Užívat na dojezdy léky z řady benzodiazepinů je také dost nerozum. Jde o léky s velmi silným závislostním potencionálem, a jejich zneužívaní může být velmi nebezpečné. Těmto lékům se raději vyhnout obloukem, stejně jako pervitinu.
Ví Vaše ošetřující psychiatrička o braní pervitinu a BZD?
Vápník a hořčík organismu dodejte, stejně tak vitamíny. Udržujte pitný režim (nealko), vyhnula bych se colovým nápojům, energy drinkům a kávě. Můžete zkusit popíjet bylinné čaje, meduňka působí sedativně.
Doporučuji pervitin, stejně tak benzodiazepiny neužívat. Máte pocit, že se Vám to podaří?
Pokud ne, stálo by za zvážení, zda se neobrátit na některou adiktologickou službu.
Pokud budete potřebovat, tak ještě napište.
MK