jak se (ne)zničit
Beatris
Zdravím Vás,
jsem chronická uživatelka metamfetaminu. CCa 2x do roku prodělám zánět ledvin, posledně ledvinová kolika. Beru dál i přes antibiotika, hulím..
První antibiotika nezabraly a doktorka napsala další. Je možné i to, že drogy nějak vyruší výsledky moči? Nejsou ty další antibiotika zbytečný?
Nebo se spíš už nevyléčím..Bylo mi řečeno, že ledvina je v horším stavu než ta druhá. Zajímalo by mě, za jak dlouho tu ledvinu tímto stylem uplně odkouřím?
Na metamfetaminu je zrádné to, že člověk nemá potřebu pít. Piju jen vodu a někdy mi to dělá obrovský problém za den něco vypít.
Další věc je, že mi asi před cca 5ti lety na ORL bylo řečeno, že mám díru v nosní přepážce.
Co to pro mě znamená a co s tím mám dělat? začínám mít lehce křivou jednu nosni dírku.
za jak dlouho se mi nos úplně rozpadne?
Dík za odpověď
Beatrix

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Beatrix.
Nejprve k vašemu dotazu: pokud máte stále v moči nález, který svědčí pro zánět, antibiotika určitě zbytečná nejsou a doporučuji rozhodně, abyste je užívala podle předpisu vaší paní doktorky. Samozřejmě by pomohlo, abyste ten svůj pitný režim nějak zlepšila a pomohla tak tělu, aby si s infekcí poradilo. Zvlášt u infekcí močových cest je pitný režim dost důležitý. Nevím, v jakém stavu jsou vaše ledviny, ani nedokázu posoudit, jak rychle je tímhle tempem odrovnáte, ale rozhodně bych to nepodceňovala - máte jenom dvě a od nějakého stupně už poškození může být nevratné.
Pokud vám byla už před pěti lety zjištěna perforace septa (díra v nosní přepážce), asi svému nosu dáváte docela zabrat. Nos se vám asi „nerozpadne", ale může dojít k tzv. deviaci septa - vychýlení přepážky k jedné straně a k dalším deformacím. Beatrix, vypadá to, že si docela huntujete tělo. Zároveň ale máte i nějaký zájem na tom, aby se to třeba nedělo, možná fakt přemýšlíte nad tím, jak se NEzničit.
Jednoduchý návod v tuhle chvíli asi není. Ale pro začátek by vám mohlo pomoci, abyste si s někým o svojí situaci promluvila osobně - v klidu, bez odsuzování, diskrétně. Můžete se obrátit na svoje nejbližší Kontaktní centrum nebo zkusit vyhledat ve svém okolí Adiktologickou ambulanci nebo podobnou poradenskou službu. Když tam zavoláte, proberou s vámi, jak na tom jste, a doporučí vám, jak byste mohla dál postupovat, nabídnou vám různé varianty a budou respektovat, jak se nakonec sama rozhodnete. Když nám dáte vědět, jaká větší města máte dostupná, rádi vám nějaké kontakty pošleme.
Nebo se můžete podívat zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Také se samozřejmě můžete kdykoli znovu obrátit na naši poradnu.
Tak moc nečekejte, čím dříve se odhodláte k prvnímu kroku, tím lépe.
Držte se!
Zdraví
T.E.