Drogy
Lenka
Dobrý den,chci se Vás zeptat.Přes rok chodím s přítelem(42) a zjistila jsem,že v minulosti měl problémy s drogami.Dokonce se mi k tomu i přiznal.Tvrdí mi,že s tím přestal,ale já mu nevěřím.Od začátku vztahu mi něco tají.Bydlíme odděleně,tak že vůbec nevím co se děje u něj doma.Napíšu Vám pár věcí,co jsem si na něm všimla a zdá se mi to divné.Pořád si stěžuje na to,že v něm nic nevydrží,tím myslím průjem.Má po celém těle vyrážky,na obličeji až krvavé.Prý si rozškrabal znamínko.Na nohách má hrozné nehty.Je hrozný nervák a z toho ho nepoznávám jak je na mě hodný.Ze začátku vztahu u mě přespával. Často chodil na wc,s tím že něco špatného snědl.Nechtěně jsem našla takové malé psaníčko.Přijde mi,že když to má v sobě,tak je hodně hovorný a hodný. A když ne,tak cokoliv udělám,tak je špatně.Snažím se s ním o tom bavit,ale na jednu stranu mi řekl,že to není jednoduché přestat a na druhé straně mi pořád tvrdí,že se nic neděje a nemám v tom nic hledat.Mluvila jsem o tom s jeho nejlepším kamarádem a ten mi to nepotvrdil ani nevyvrátil.Svěřila jsem se s tím problémem i jeho sestře. A ta mi potvrdila,že měl s tím problém.Přijde mi,že jeho rodiče o tom ví,ale přehlíží to.Sestra mi slíbila,že si s ním promluví,ale zatím nic.Já s ním o tom mluvím,ale čím víc to řeším,tak se mi vzdaluje.Můj názor je ten,že na lusknutí prstů se nedá skončit.Už nevím co mám dělat. Sama to nezvládnu a kamarádi a rodina nevím,jestli mi s tím pomůže. Ráda bych mu pomohla,ale nevím jak.Můžete mi poradit a vyjádřit se k tomu,jestli něco bere nebo ne a jak to řešit?Nejhorší na tom je to,že když nebude chtít on sám,tak ani armáda nepomůže. Moc děkuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Lenko, zdravím Vás,
bohužel, jak sama jste zmínila, pokud nebude on sám s tím vším chtít něco dělat, můžete se snažit sebe víc a nebude to k ničemu. Motivace a ochota na svém životě nějaké věci změnit, je u závislých osob velmi důležitá a bez toho to moc dobře nejde...
Netuším, kde žijete. Pokud by nebylo pro Vás obtížné navštívit naši Poradnu pro rodiče a partnery v Praze, doporučila bych osobní konzultaci, kde byste měla více prostoru probrat vše, co je aktuálně třeba, doplnila si informace, poradila se do dál...Zde případně kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Mějte se zatím hezky, MK