Marihuana při onemocnění srdce
Doshla
Dobrý den. Od svých 15 let kouřím marihuanu, posledních 7 let jsem každodenním uživatelem s výjimkou pár týdnů až měsíců. Celkem tedy této droze holduji 16 let. Před měsícem mi byla diagnostikována dilatační kardiomyopatie způsobená zřejmě nadměrnou konzumací alkoholu (piva). Od této chvíle jsem okamžitě přestala jak s pitím alkoholu, kouřením cigaret (kuřačka taktéž 16 let) a kouřením marihuany. Abstinenční příznaky po vysazení marihuany byly tentokrát celkem kruté. Fyzické příznaky v podobě nespavosti, padání věcí z rukou, šílená únava.... to vše nyní po měsíci přešlo, ale dostavil se šílený psychický absťák. Je to tak silné, že si připadám jak jiný člověk. Najednou mám "tisíc myšlenek za minutu", zvládám dělat strašně moc věcí, vrací se mi paměť, dokáži spát kvalitně i 9 hodin (to jsou ty pozitiva), ale bohužel jsem i strašně nervózní, podrážděná, někdy až agresivní. Opět jsem si začala v hlavě vytvářet příběhy, které se nestali, na lidi jsem zlá a nechci se s nikým bavit. Ráda bych se tedy ke konzumaci této drogy vrátila, jelikož tohle nejsem já a ráda bych, aby se mě okolní svět opět netýkal. Mého lékaře se však bojím zeptat (přiznat, že jsem feťák). Obracím se tedy na Vás. Mohu bezpečně užívat marihuanu při onemocnění, které mám? Například 1 joint denně nebo alespoň obden (při vykouření mám typické příznaky jako bušení srdce a třes rukou, který však během pár minut odezní).... Popřípadě zda nevíte, jak zmírnit dopady marihuany na takto nemocné srdce (například vypití určitého množství tekutin pro větší naředění krve, čili zabránění tvorby krevních sraženin).
Děkuji Vám za Váš čas při čtení mého dotazu a těším se na brzkou odpověď.
Hezký den.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
chápu, že se vám nechce říkat vašemu kardiologovi o marihuaně, ale tohle je přesně věc, kterou byste měla probrat právě s ním. On ví, v jakém stavu vaše srdce je - zná vaše onemocnění, jeho stadium, zná výsledky vašich vyšetření a mnohem lépe tedy ví, co si můžete dovolit a co už je pro vás rizikové. Také by vám spíš poradil, jak minimalizovat zdravotní rizika, když se rozhodnete k marihuaně v omezené míře vrátit.
Zároveň mě ale napadá: jestli jste byla zvyklá kouřit marihuanu denně posledních sedm let (a příležitostně ještě o několik let déle), není až tak divné, že se ani po měsíci od vysazení necítíte ještě úplně dobře. Možná to ale nemusí znamenat, že marihuanu nutně potřebujete - možná jen potřebujete více času a třeba i něco dalšího - změnu režimu, více odpočinku, sport, možná nějakou formu psychoterapie... Možná sama váháte a nevíte, co pro vás je v tuhle chvíli nejlepší. Kdybyste si o tom chtěla v klidu promluvit, bez obav a diskrétně, rádi vám doporučíme kontakty, kde se vám budou věnovat a kde třeba přijdete i na další varianty. Pokud už by výsledkem bylo, že se chcete k marihuaně vrátit, potom mě ještě napadá např. užívání preparátů s CBD namísto kouření, které je přeci jen škodlivější.
Pokud byste byla z Prahy, mohla bych vám doporučit naši skupinu pro uživatele marihuany, která se koná každý čtvrtek v 17:30 v Denním stacionář v ulici Janovského 26 na Praze 7. Můžete si také domluvit individuální konzultaci na čísle 605 212 175 (či na mailu thcgroup(at)sananim.cz) a po ní se rohodnout, co dál. Rozhodně ale musím ocenit, že jste pro svoje zdraví vysadila alkohol, cigarety i marihuanu - to možná ukazuje, že vám na sobě záleží a že se o sebe chcete postarat.
Tak se nebojte svěřit a třeba se poradit.
Držím palce, kdybyste měla zájem o kontakty v jiném regionu, rádi vám je pošleme.
Nějaké najdete také na https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Zdravím!
T.E.