Nos
mongoloyd
Zdravím, mám dotaz. Nějakou dobu jsem užíval pernik, zhruba rok a pul s rozestupy at uz co par dni nekdy i co par mesicu. Nejcasteji teda nosem. Zajima me zda se nosni dutina dokaze zregenerovat do stavu v jakem byla pred uzitim drog. Pervitin uz neberu a udelal jsem za nim tlustou caru. Muzete mi popripade poradit jak pomoct regeneraci nosni dutiny?

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
to bude hlavně záležet na tom, v jakém stavu vaše sliznice je. Do nějakého stupně poškození je sliznice určitě schopna regenerace úplné. Pokud jste nebral každý den a měl i delší přestávky, necítil nějaké počáteční příznaky poškození (chronická rýma, pocit plného nosu, krvácení apod.), řekla bych, že máte dobrou šanci, že váš nos bude úplně v pořádku i bez speciální léčby (jako podporu můžete zkusit třeba výplachy solným roztokem). Pokud naopak nějaké potíže cítíte, bude určitě na místě, abyste si zašel na ORL, kde vám i doporučí vhodnou léčbu.
Stačí to takhle? Kdyžtak se ptejte, ale odborník na ORL bohužel nejsem :)
P.S. oceňuji vaše rozhodnutí udělat za perníkem tlustou čáru!
Pěkný den!
T.E.