Můj syn bere drogy
Lucca
Dobrý den, nevím už co dělat, jak synovi pomoci. Syn začal kouřit marihuanu asi ve 13ti letech. Do té doby hrál fotbal a na bicí.Najednou začalo jít všechno stranou. Ve škole absence, při hodinách spal a když nespal, psal si texty k písním. Seděl v poslední lavici s kapucou na hlavě a učitelé z něj šíleli.Samozřejmě lhal a začal doma krást. K THC přibyl pervitin. Chtěla jsem mu pomoct, zašla jsem na OSPOD....Prostě dopadlo to tak, že byl 3krát na detoxu - marně a pak kolečko psychologů, psychiatrů, různých zařízeních až skončil v NVÚ, kde se aspoň vyučil. Dnes je mu 20. Nepracuje, nechá se živit a tahá z nás peníze. Manipuluje s námi a citově nás vydírá. Vyčítá mi, že jsem ho dala do NVÚ. Vysmívá se mi, že se tam naučil všechno možný, jen ne řád.Někdy měl stavy, že jsem se ho bála. Stál proti mě a z metru mi křičel do obličeje, že mě ubodá a pod. Věřím, že by v tom stavu toho byl schopný. To nebyl on, to byly drogy.Stále za něj něco platím a jsou to tisícové částky. Nechci, aby měl dluhy. Naposledy to byly 3000 za záchytku. Prý se někde opil, šla mu pěna od pusy a ZS ho musela křísit, málem umřel. Podle něj, kdo chodí do práce, je tuctová ovce ze stáda a to ON nikdy nebude. Měl vždycky potřebu vyčnívat a byly s ním potíže. Ale uměl být i milej, veselej a vtipnej....Nepomáhá nic, 100krát podaná pomocná ruka, vyhrožování, pláč...., nic. Trvá to přes 7 let a já jsem psychicky tak vyčerpaná. Už jsem řekla dost a vyhodila ho z bytu. Řekla jsem mu, až se srovná ať přijde, ráda mu pomůžu. Používá věty ve smyslu, že radši umře, než by byl na ulici, že stejně nemá pro co žít a pod...Je vyděrač, ale mám strach. Poradíte mi prosím, co mám dělat? Děkuji za odpověď a omlouvám se, že se nepodepisuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Lucco, zdravím Vás.
To, že jste se nepodepsala, je v naprostém pořádku, jsme anonymní poradna. Pokud někdo do textu napíše příjmení nebo jiné identifikační údaje (email, telefon apod.), tak je stejně mažeme.
Chápu, že jste z celé této vleklé situace unavená, vyčerpaná a nevíte si rady.
Bohužel, na tak těžké situace nemáme jednorázové rady, které se dají účinně aplikovat na všechny. Bylo by rozumné, abyste se obrátila na pomoc, která je přímo určena rodičům, potažmo blízkým uživatelů drog a nebyla v tom všem tak moc sama. Netuším, zda víte, kde takovou pomoc čerpat, ani kde žijete.
Pokud pro Vás není problém Praha, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a vše co je potřeba, více a podrobněji probrat. Bylo by to pro Vás přijatelné? V případě, že žijete někde jinde, můžeme Vám někoho doporučit, je potřeba uvést jaká města máte v dobré dostupnosti.
Určitě se ještě ozvěte!
S pozdravem, MK